شناسهٔ خبر: 113543 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

شمخانی:

تجاوز عربستان، مصداق جنايت جنگي است/ مقاومت مردم یمن آینده منطقه را رقم می زند

علی شمخانی431 دبیرشورای عالی امنیت ملی اظهارداشت: مقاومت و پايمردی کم نظير مردم مظلوم يمن سرنوشت آينده منطقه و امنيت آن را رقم خواهد زد.

به گزارش «نماینده»، علی شمخانی در دیدار پیش از ظهر امروز با هیات شورای عالی انقلاب یمن با اشاره به جنایتهای بی سابقه عربستان سعودی در تجاوز به یمن اظهار داشت: هدف  قرار دادن مناطق مسکوني، بيمارستان ها  و مراکز خدماتي و کشتار زنان و کودکان بي گناه  در کنار محاصره غيرانساني مردم يمن، مصداق بارز جنايت جنگي بوده و بايد مورداعتراض همه وجدان هاي بيدار و سازمان هاي بين المللي قرار گيرد.

وي با انتقاد شديد از رسانه هاي وابسته به نظام سلطه که با انعکاس ندادن جنايتهاي بي سابقه عربستان سعودي عليه مردم مظلوم يمن، همه اصول و هنجارهاي حرفه اي، اخلاقي و انساني را در اطلاع رساني بي طرفانه زير پا گذاشته اند، افزود : استفاده دولت سعودي از سلاح هاي حاوي گازهاي سمي و بيماري زا در حملات هوايي و موشکي به مناطق مسکوني با هدف نسل کشي و از ميان بردن مقاومت مشروع ملت سلحشور يمن است.

شمخاني با اشاره به شکست مفتضحانه صدام حسين در تجاوز به جمهوري اسلامي، فرجام ذلت بار بعثي هاي متجاوز را شايسته عبرت آموزي کشورهايي دانست که به دنبال تحميل اراده خود از لوله سلاح هستند  و اظهارداشت : مقاومت و پايمردي کم نظير مردم مظلوم يمن سرنوشت آينده منطقه و امنيت آن را رقم خواهد زد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي با تاکيد بر ضرورت توجه جامعه جهاني به حل بحران يمن با استفاده از راهکارهاي سياسي افزود: مذاکره گروه هاي يمني با يکديگر و جلوگيري  از هرگونه دخالت خارجي در اين کشور، تنها مسير ايجاد تفاهم و بازگشت امنيت  و ثبات به يمن است.

شمخاني حمايت همه جانبه جمهوري اسلامي از مقاومت مردم يمن در برابر تجاوز خارجي را تکليف شرعي، انساني و اخلاقي عنوان کرد و اظهار داشت: ايمان الهي، استقلال طلبي و تقويت اشتراکات سياسي ميان گروه هاي مختلف و قبايل، به عنوان عوامل اصلي پيروزي مردم يمن در قبال تجاوز خارجي بايد بيش از پيش مورد توجه و اهتمام قرار گيرد.

سرپرست هيئت يمني نيز در اين ملاقات با ارائه گزارشي از آخرين تحولات سياسي و ميداني در يمن ضمن قدرداني از حمايت مستمر جمهوري اسلامي از مردم يمن از سکوت مجامع بين المللي در قبال جنايات دولت عربستان سعودي در يمن انتقاد کرد و اظهار داشت: تا زماني که حتي يک يمني امکان به دست گيري سلاح داشته باشد مقاومت در برابر تجاوز ادامه خواهد داشت.

وي با اشاره به اراده رهبران انقلاب يمن براي پايان دادن به بحران موجود از طريق گفتگوي يمني ـ  يمني   از کشورهايي که قصد کمک به مردم يمن را دارند خواست  ظرفيت هاي خود را براي پايان خونريزي و کشتار مردم بي گناه و جايگزين شدن مسير هاي سياسي به کار گيرند.

نمايندگان شوراي عالي انقلاب يمن نيز در اين ديدار در سخنان جداگانه اي با قدرداني از حمايت موثر جمهوري اسلامي ايران از مردم يمن بر عزم و اراده خلل ناپذير يمن در برابر مقابله با تجاوز خارجي تاکيد کردند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما