شناسهٔ خبر: 113313 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عسگراولادی: روحانی وضع اضطراری اعلام کند

اسدالله عسگراولادی عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور باید وضع اضطراری اقتصادی اعلام کند، گفت: ۴ وزیر کابینه دولت با ارسال این نامه در واقع وضعیت بحرانی اقتصاد کشور را به رئیس‌جمهور گزارش دادند.

به گزارش «نماینده»، اسدالله عسگراولادی، با اشاره به اینکه نامه مشترک ۴ وزیر به رئیس جمهور درباره وضعیت اقتصادی کشور نوعی درددل بود، اظهار داشت: به‌اعتقاد بنده اگر مسئله رکود برطرف نشود اقتصاد کشور زمستان سختی را خواهد داشت حتی برخی از صنایع به مرز ورشکستگی خواهند رفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر فقط ۴۰ درصد صنایع کشور فعال هستند، افزود: امروز تولید در شرایط بدی قرار دارد و در بخش خودرو عدم خریدار باعث شده تا انبارهای کارخانجات پر از محصول باشد و این موضوع برای صنعت خودرو اصلاً مناسب نیست.

این عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: این‌گونه که نمی‌توان تورم را کاهش داد؛ نباید فقط صورت مسئله را پاک کنیم. در شرایطی که خریداری در بازار وجود ندارد خوب کاهش نرخ تورم طبیعی است، این را نمی‌توان یک موفقیت دانست.

عسگراولادی با اعلام اینکه ۴ وزیر کابینه دولت با ارسال این نامه وضعیت بحرانی اقتصاد کشور را به رئیس جمهور گزارش دادند، تصریح کرد: به‌اعتقاد بنده اگر این نامه به‌صورت محرمانه به رئیس جمهور ارسال می‌شد زیبایی بیشتری داشت.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید وضع اضطراری اقتصادی اعلام کند، گفت: باید بانک مرکزی سیاست انبساط تزریق نقدینگی را انجام و به تولیدکنندگان کمک کند.

عسگراولادی اضافه کرد: در حال حاضر مشکلات نقدینگی صادرات محصولات را هم با مشکل روبه‌رو ساخته است زیرا صادرکننده پولی برای خرج کردن ندارد و کنار آن نقل و انتقال پول هم همچنان با موانعی مواجه است.

 این عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: به نظر می‌رسد ظرف امروز یا فردا یک تیم اقتصادی برای حل مشکلات اقتصادی کشور تشکیل خواهد شد.

نظر شما