شناسهٔ خبر: 113266 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اعلام شرایط جدید رتبه‌بندی معلمان

رتبه بندی معلمان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش با اعلام شرایط جدید رتبه‌بندی برای معلمان دارای کسر ساعت موظف، گفت: صدور حکم رتبه‌بندی برای کسانی که ابلاغ تمام وقت آنها صادر نشده و کسر ساعت موظف حداکثر تا ۴ ساعت دارند، بلامانع است.

به گزارش «نماینده» سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا احکام رتبه‌بندی برای تمام معلمان صادر شده است و این حکم برای نیروهای آموزشی شاغل در ادارات نیز صادر خواهد شد؟»، اظهار داشت: احکام تمام افرادی که شرایط مندرج در تصویب نامه هیأت وزیران و شورای توسعه را داشته باشند، صادر می‌شود.

وی افزود: صدور حکم رتبه‌بندی عده‌ای از افراد که ابلاغ تمام وقت آنها صادر نشده و کسر ساعت موظف حداکثر تا ۴ ساعت دارند، بلامانع است؛ یعنی اگر کسی ۴ ساعت کسر ساعت موظف دارد و سایر امتیازات ارزشیابی را دارا باشد، حکم رتبه‌بندی برای او صادر می‌شود، اما اگر بیش از ۴ ساعت کسر موظف داشته باشد در اختیار خودش است و پیشنهادی به وی می‌شود که در دوره و پایه خاصی تدریس کند که اگر قبول کند حکم رتبه‌بندی برای وی صادر و اگر قبول نکند، امکان پذیر نیست.

بطحایی در پاسخ به این پرسش که «آیا ادارات آموزش و پرورش اجازه دارند که از معلمان امضا بگیرند که اگر به مقاطع پایین‌تر برای تدریس نروند حکم رتبه‌بندی برای آنها صادر نمی‌شود؟»، گفت: احتمالاً به این جهت چنین امضایی می‌گیرند که بعداً آنها نگویند که آموزش و پرورش اعلام نکرده است و البته این کار قشنگ و پسندیده نیست زیرا همکار فرهنگی مأمور دولت است و وقتی اداره ابلاغ کند که در جایی به او نیاز دارد و او نرود، به معنای همان امضا گرفتن است و نیازی به تعهد گرفتن نیست.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: تاکنون احکام رتبه‌بندی نزدیک به ۷۰ درصد میانگین کشوری معلمان صادر شده است و در بعضی استان‌ها نزدیک به ۱۰۰ درصد و برخی استانها کمتر بوده است که این موضوع هم به میزان کسر ساعت موظف برمی‌گردد و امیدواریم تا یک هفته آینده تمام احکام به استثنایی افرادی که کسر ساعت موظف آنها تکمیل نشده باشد، صادر شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا رتبه‌بندی به نیروی مازاد آموزش و پرورش تعلق می‌گیرد؟»، خاطرنشان کرد: برای نیروهای مازاد بخشنامه‌ای جدید را ارسال خواهیم کرد تا افرادی که دارای کسر ساعت موظف هستند متناسب با کسر ساعت، از فوق العاده شغل، رتبه‌بندی آنها کسر شود.

بطحایی تصریح کرد: به عنوان نمونه فردی که ۱۲ ساعت کسر ساعت موظف دارد، ۵۰ درصد حق شغل را بر اساس رتبه بندی دریافت خواهد کرد؛ فکر می‌کنم در سراسر کشور نهایتاً پس از اتمام ساماندهی ۱۰ تا ۱۵ درصد فرهنگیان مشمول این شیوه رتبه‌بندی خواهند شد.

نظر شما