شناسهٔ خبر: 113132 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روابط عمومی حزب موتلفه

در نشست حزب موتلفه مطرح شد؛

انقلاب نیاز به دیپلماسی انقلابی دارد

محمد نبی حبیبی/431 دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با انتقاد از دست دادن ظریف با اوباما گفت: انقلاب همواره به دیپلماسی انقلابی نیاز دارد و آقای وزیر امور خارجه کشورمان باید بدانند که علاقه‌مندان و دلسوزان انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور هر گونه مماشات با دولت‌مردان آمریکا را هرگز برنمی‌تابند.

به گزارش «نماینده» محمد نبی حبیبی که در پایان نشست دبیران حزب موتلفه می گفت اظهار داشت: اوباما در نطق خود در سازمان ملل به ملت و دولت ایران بی پروا تهمت بزند برای جریان خیانتکارانه فتنه در داخل پیام می‌فرستد و امنیت ما را در گرو کنار گذاشتن شعار مرگ بر آمریکا می‌داند. امروز در منطقه و جهان امنیت و اقتدار ملی ایران زبانزد است و این امنیت در سایه مقاومت سرسختانه ملت و مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در برابر قلدری‌های آمریکا بدست آمده است.

حبیبی افزود: انتظار ما این است که دولت‌مردان ما بخصوص از تریبونهای بین‌المللی برای تبلیغ اسلام، امام، انقلاب اسلامی و دیدگاههای دینی ما و حمایت قاطع ما از مظلومان جهان حداکثر استفاده را بنمایند و بر سر ظالمان قلدر که در رأس آن دولت آمریکاست با صراحت فریاد برآورند و بدانند که دم زدن از صلح کلی و بی قید و شرط با گرگ‌صفتان هیچ انطباقی با ماهیت و ادبیات انقلاب ندارد.

 

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: ما باید هم‌صدا با رهبر انقلاب به دشمنان اسلام هشدار دهیم که اگر رعایت ادب و نزاکت و رفتار دیپلماتیک را نکنند. اگر حقوق ملت ایران را ضایع کنند پاسخ ما سخت و خشن خواهد بود.

وی با اشاره به جنایات آل سعود در حج امسال بیان داشت: فاجعه کشتار نزدیک به ۵ هزار نفر در منا خبر از یک حادثه نمی‌دهد. فقط یک کمیته حقیقت‌یاب متشکل از کشورهایی که بیشترین جان باخته را در این فاجعه داشتند می‌تواند پرده از این توطئه عظیم علیه مسلمانان بردارد.

حبیبی تصریح کرد: خانه خدا و مکه باید امن‌ترین نقطه زمین باشد. ولی امروز بدلیل توطئه وهابی‌ها و بی تدبیر و بی کفایتی آل سعود در سال جاری به صورت نا امن‌ترین نقطه جهان در آمده است. اداره حج بدون شک از این پس باید با مشارکت و نظارت کشورهای بزرگ اسلامی صورت گیرد تا دیگر شاهد حوادث عظیمی چون فاجعه منا در امسال نباشیم.

وی افزود: با بازگشت اجساد مطهر زوار جان باخته به اوطان اسلامی موجی از نفرت و خشم علیه دربار آل سعود در ایران و سایر کشورها شکل گرفته است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: دولت باید با پرهیز از هر موضع ضعیف و نرم به موج اجماع در جهان اسلام علیه دربار آل سعود بپیوندند و از همه ظرفیت‌های دیپلماتیک بهره گیرد. سازمان کنفرانس اسلامی، جنبش غیر متعهدها را باید در این باره فعال کرد و آل سعود را مجبور کرد تا به مطالبات مسلمانان جهان توجه کند.

وی افزود: وهابیون و تکفیریها پس از سربریدن‌ها و آدم‌سوزی در عراق و سوریه به کشتار میهمانان خدای متعال در ایام حج روی آوردند. کمیته حقیقت یاب باید رد‌پای تکفیریها را در فاجعه منا پیدا کنند.

حبیبی بیان داشت: به نظر می‌رسد آل سعود از ارتکاب جنایت منا پشیمان نیست، زیرا عذرخواه، و در صدد جبران خطاهایش نمی‌باشد. مردم انتظار دارند دولت و نظام در مجازات آنها چاره‌ای بیندیشد. مواضع انقلابی و اسلامی رهبری موجی از رضایت را در داخل و خارج پدید آورد موجب تشفی خاطر داغدیدگان و مردم شد.

وی افزود: عربستان باید بپذیرد مسئولیت قبول کند، غرامت بدهد نسبت به مدیریت حج تن به تصمیمات کمیته‌ای متشکل از نخبگان جهان اسلام بدهد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه واهی، طرحی را تصویب کرده است که ۴۶ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران در آمریکا را بدهند به آسیب دیدگان که در لبنان و اسرائیل، در نبرد مقاومت کشته شده‌اند. این علامتی که از کنگره آمریکا دیده می‌شود چه معنا دارد؟ معنای آن این است که آمریکاییها نه تنها نمی‌خواهند برجام را اجرا کنند بلکه هنوز روی تخاصم با ملت ایران و غارت اموال دولت ایران اصرار دارند. اصل این ادعای واهی نشان از روحیه قلدرمآبانه آمریکاییها دارد و به این مدعیان باید جواب دندان‌شکن داد

حبیبی به مشکلات اقتصادی اشاره کرد و از رشد منفی دودرصدی بخش صنعت بر اساس آمارهای رسمی خبر داد و گفت: رئیس جمهور شهریور سال گذشته گفت از رکود خارج شدیم. وزیر اقتصاد می‌گوید هنوز در رکود هستیم احتمالاً زمستان امسال از آن خارج می‌شویم، رشد منفی در صنعت و معدن هم از آمارها سردرآورده است. بیکاری و مشکلات اقتصادی مردم را آزار می‌دهد. دولت برای رفع مشکلات معیشتی مردم باید تمهیدات جدید بیاندیشد.

وی افزود: حداقل دولت مطابق قانون یارانه ثروتمندان را قطع و صرف کارهایی کند که به نفع نیازمندان تمام شود. چرخ زندگی مردم با رکود، بیکاری، گرانی و… نمی‌چرخد. سقوط بورس علامت خوبی را نشان نمی‌دهد.

وی افزود: اختلاف بین تیم اقتصادی دولت یکی از علل آشفتگی اقتصادی است. دولت در این باره مسئولیت بپذیرد و پاسخگو باشد.

نظر شما