شناسهٔ خبر: 112879 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مشاهدات نماینده تهران از تغییر رفتار آل سعود پس از هشدار رهبری

کراپ‌شده - بازدید «حسین طلا» عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، از پایگاه خبری-تحلیلی نماینده نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه بعد از فرمایشات مقتدرانه مقام معظم رهبری گره‌ها باز شد، گفت: این موضوع نشان داد که باید با زبان اقتدار و نه فقط گفتگو و لبخند با کشورهای منطقه و جهان صحبت کرد.

به گزارش «نماینده» حسین طلا که در مراسم حج امسال حضور داشته و به تازگی به ایران مراجعت کرده است در تشریح وضعیت حجاج بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: بعد از فاجعه منا، نگرانی و اضطراب زیادی میان حجاج وجود داشت و احساس می‌کردند هیچ پناهی در کشور غریب ندارند. در این شرایط فرمایشات مقتدرانه رهبر انقلاب، امید را بین حجاج زنده کرد و آنها از اینکه نظام این‌گونه پشت اتباع خود ایستاده است، دلگرم شدند.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: در شبکه‌های اجتماعی بارها تصویر مقایسه پاسپورت‌های ایرانی و آمریکایی را دیده بودم. در پشت پاسپورت آمریکایی‌ها آمده بود: «هر کس دارای این پاسپورت است، ارتش آمریکا از او پشتیبانی می‌کند» و در پشت پاسپورت‌های ایرانی نوشته بود: «هر گونه سوءاستفاده پیگرد قانونی دارد».

وی ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری ثابت کرد که ارتش و قوای مسلح ایران با تمام قدرت در عمل پشت اتباع خود ایستاده‌اند و آنچه پشت پاسپورت آمریکایی‌ها بود، در عمل در خصوص دارندگان پاسپورت ایرانی‌ها وجود دارد.

طلا تصریح کرد: قبل از فرمایشات مقام معظم رهبری، کار در کارگزاری حج به سختی جلو می‌رفت. علیرغم اینکه دولت در دو سال گذشته به تمام کشورهای منطقه و جهان روی خوش نشان داد و تلاش کرد از طریق گفتگو، ارتباط ایران با کشورهای منطقه را قوی‌تر کند، اما عربستان حتی به وزیر ارشاد ما ویزا نداد که برای پیگیری فاجعه منا در این کشور حضور یابد. بقیه مسئولان هم از مسیر دیگری وارد عربستان شدند.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه بعد از فرمایشات مقتدرانه مقام معظم رهبری گره‌ها باز شد، گفت: این موضوع نشان داد که باید با زبان اقتدار و نه فقط گفتگو و لبخند با کشورهای منطقه و جهان صحبت کرد.

وی ادامه داد: زمانی که آقای قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت به عربستان آمدند، معاون وزیر عربستان با ایشان دیدار کرد که این اقدام خارج از عرف دیپلماتیک بود، اما بعد از فرمایشات رهبری، وزیر بهداشت عربستان با آقای قاضی‌زاده تماس گرفت و درخواست دیدار کرد.

طلا افزود: بعد از دیدار وزیر بهداشت و عربستان، توافقات خوبی برای بازگرداندن پیکر جانباختگان فاجعه منا و همچنین باز شدن کانتینرها که پیکر جانباختگان در آن قرار داشت و احراز هویت اجساد، انجام شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش از فرمایشات مقام معظم رهبری و بعد از فاجعه منا، برخورد مقامات بزرگ و کوچک عربستان با اتباع ایرانی بسیار خشن بود؛ حتی در بیمارستان‌ها با اتباع ایرانی برخورد خوبی نداشتند و وقتی متوجه شدند که بیمار، ایرانی است، سرم را از دست او می‌کشیدند و در مسجدالحرام نیز با کوچکترین رفتار اتباع ایرانی، برخورد بسیار خشنی صورت می‌گرفت اما بعد از فرمایشات مقتدرانه رهبری، این برخوردها تعدیل شده و به احترام همراه با ترس تبدیل شد.

وی تصریح کرد: همه جا نمی‌توان با خنده، گفتگو و تبسم‌های دیپلماتیک کار را جلو برد، هیچ ظالمی حق مظلوم را به اختیار خود نمی‌دهد. باید مظلوم قدرتمند شود.

طلا یادآور شد: برخوردی که با حجاج ما در منا صورت گرفت، قابل پذیرش نیست البته بی‌سابقه هم نیست. همین افراد، اهل‌بیت پیامبر را در عاشورا تشنه شهید کردند و بر بدن‌های مطهر آنها تاختند. این افراد امروز نیز بدن‌های مطهر حجاج را بدون اینکه بدانند زنده هستند یا نه، روی هم انداخته و زیر آفتاب سوزان قرار دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: حادثه منا عبرت خوبی برای سیاستمداران ما بود و خون شهدای منا، زر، زور و تزویر وهابیت را رسوا کرد.

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۰۰:۴۷ 0 0

    اقای حسین طلا سلام. اردشیر خان لاریجانی در سخنرانی خود فشار ایران راموجب تغییر رفتار ال سعو دانست. او - رییسی که شما برای مجلس انتخاب کرده اید- حتی یک کلمه از هشدار رهبری نگفت که بنظر بیاید از هشدار رهبری خبر دارد. ادم یاد  یاران امام حسن (ع) می افتد.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۲۳:۰۴ 0 0

    لاریجانی از فشار ایران گفت نه از هشدار رهبری.اگر چند هنوز معلوم نیست که چرا از اهل قم یکنفر نیست که به مجلس بیاید.
                                

نظر شما