شناسهٔ خبر: 112866 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

وزیر اطلاعات در جمع خبرنگاران:

عربستان با برخورد نابخردانه، حادثه منا را به جنایت تبدیل کرد

علوی/2 وزیر اطلاعات با اشاره به بررسی کارشناسانه حادثه منا در کشور، گفت: عربستان با روش نابخردانه و غیرعادلانه‌ای که در پیش گرفت، صورت حادثه را به جنایت تغییر داد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام سید محمود علوی در حاشیه مراسم استقبال از جانباختگان حادثه منا در جمع خبرنگاران با اشاره به انتقال پیکر جانباختگان حادثه منا به داخل کشور، گفت: همچنین رسیدگی به مصدومان و انتقال‌شان به کشورمان و سپس اقدامات حقوقی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تعهدی که دولت در برابر ملت بزرگوار ایران دارد، ایجاب می‌کند که با برنامه‌ریزی و اقدامات حساب شده، قدم‌های متقنی بردارد تا از حقوق آنان دفاع کند.

وزیر اطلاعات افزود: عربستان اگر در همان لحظه اول احساس همدردی می‌کرد و روش اخلاقی و انسانی پیش می‌گرفت، قطعاً بر روی نگاه دیگر ملت‌ها می‌توانست تاثیرگذار باشد، اما متاسفانه عربستان به جای برخورد انسانی و عاطفی، روش نابخردانه و غیرعاقلانه‌ای در پیش گرفت که صورت این فاجعه را به جنایت تغییر داد.

حجت‌الاسلام علوی به بیانات رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: این بیانات موجب تحول خوبی شد و در حال حاضر شاهد انتقال پیکر جانباختگان این حادثه به کشورمان هستیم.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا بررسی های اطلاعاتی وزارت اطلاعات به موضوع خاصی پی برده است؟ گفت: این موضوع در حال بررسی است و تا قبل از اینکه بررسی کارشناسانه به نتیجه مشخصی نرسد، همان‌طور که در سخن حکیمانه رهبری هم ذکر شده است، نباید قضاوت شتابزده‌ای داشته باشیم و هر زمان که به نتیجه رسیدیم، این نتایج را به اطلاع مردم شهیدپرور ایران خواهیم رساند.

نظر شما