شناسهٔ خبر: 112744 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قاضی‌پور:

دولت خودروسازان را به حال خود رها کرده/ وزارت صنعت باید طرح جامع خودروسازی را استارت می‌زد

قاضی پور عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: دولت خودروسازان را به حال خود رها کرده و آنها نیز در جهت مخالف خواسته‌های قانونی مردم عمل کرده‌اند.

به گزارش «نماینده» نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از کیفیت خودروهای تولیدی داخل گفت:‌ دولت خودروسازان را به حال خود رها کرده است و آنها هم به جای تمکین در برابر خواسته‌های قانونی و به حق مردم برخلاف آن عمل کردند تا کار به جایی رسید که کمپین حمایت از نخریدن خودروی صفر را به همراه داشته است.

وی افزود: وزارت صنعت باید طرح جامع خودروسازی را استارت می‌زد که این کار را نکرد و بر قیمت، کیفیت و خدمات پس از فروش خودروهای تولیدی داخل نظارت نداشت.  

عضو کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان طرح ممنوعیت واردات خودروهای چینی که با کیفیت نازل و قیمت بالا وارد می‌شوند را در جهت حمایت از تولید داخلی تهیه و تدوین کرده‌اند تا آنچه که به سر صنعت نساجی کشور آمد به سر صنعت خودروسازی و کارگران شاغل در این عرصه نیاید اما این به معنی آن نیست که کار بی‌کیفیت در داخل انجام و گران‌فروشی شود.

قاضی‌پور در بخش دیگری از مصاحبه خود خاطرنشان کرد: دولت طبق تبصره ۱۳ برای از رده خارج کردن ماشین‌ها مبلغ بسیار کلانی به خودروسازان بدهکار است.

وی افزود: حرف ما خطاب به خودروسازان این است که بانکداری و زمین‌داری نکنند و نقدینگی خود را افزایش دهند و قطعات مورد نیاز خود را از قطعه‌ساز ایرانی تهیه کنند. این خواست فراکسیون کارگری مجلس در جهت حمایت از مصرف‌کنندگان و نیروی کار و تولید ملی است.

نظر شما