شناسهٔ خبر: 112727 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اتفاقات هفت روز ورزش؛

شاهکار دختران و فروش میلیاردی پیکان ستاره فوتبال/ وزیر روی پل رفت

قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در آسیا در کنار کارت زرد دولت به وزیر ورزش، جدایی دردسرساز ریوالدو از استقلال و البته فروش ۵۰۸ میلیونی پیکان قدیمی علی کریمی، اتفاقات وخبرهای مهمی را در این هفته رقم زد.

«نماینده»/ اتفاقات و رویدادهای مهم این هفت روز ورزش خیلی زیاد نبودند اما اندک اتفاقاتی هم که رخ داد، برای ورزش ایران مهم و تاثیر گذار بودند مثل قهرمانی که تیم ملی فوتسال بانوان برای نخستین بار در سطح آسیا موفق به کسب آن شدند و البته کارت زردی که محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان پس از حضور در صحن علنی مجلس و به خاطر قانع نکردن نمایندگان مجلس از دولت گرفت.

جدایی ریوالدو از تیم استقلال که از بلاتکلیفی ۴۰ هزار دلار پولی که بابت قسط اول وی پرداخت شده بود، پرده برداشت و همچنین مشخص شدن وضعیت اسپانسر در کنار به فروش رفتن پیکان قدیمی علی کریمی از اتفاقات مهم این هفته بودند.

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به این شرح است:

لیگ برتر فوتبال
پانزدهمین دوره مسابقات فوتبال لیگ برتر طی یک هفته گذشته با برگزاری دیدارهای هفته هفتم پیگیری شد. دیدارهای این هفته از مسابقات طی سه روز برگزار شد. پنجشنبه گذشته و در نخستین روز مسابقات تیم‎های استقلال خوزستان، صبای قم و سایپا با نتیجه مشابه یک بر صفر به ترتیب برابر سیاه جامگان مشهد، سپاهان اصفهان و فولاد خوزستان پیروز شدند. 

در روز دوم مسابقات نیز پرسپولیس با تنها یک گل تراکتورسازی تبریز را در حضور تماشاگرانش شکست داد اما در دو دیدار دیگری که در این روز برگزار شد، نتایج دیگری رقم خورد طوریکه دو تیم استقلال تهران و راه‎آهن به تساوی پرگل ۳ بر ۳ دست یافتند و دیدار تیم‎های ملوان بندرانزلی و پدیده مشهد هم با تساوی بدون گل به پایان رسید. 

دو دیدار پایانی هفته هفتم مسابقات لیگ برتر نیز شنبه گذشته برگزار شد که طی آن دو تیم ذوب‎آهن اصفهان و نفت تهران به تساوی صفر بر صفر رضایت دادند و استقلال اهواز هم با قبول دو گل از گسترش فولاد تبریز برابر این تیم متحمل شکست شد. 

تیم ملی فوتسال بانوان ایران قهرمان آسیا شد
دیدار نهایی مسابقات فوتسال قهرمانی بانوان آسیا شنبه گذشته میان دو تیم ایران و ژاپن در مالزی برگزار شد که طی آن ملی‎پوشان فوتسال ایران با تک گل دقیقه ۱۸ فرشته کریمی به پیروزی دست یافته و صاحب جام قهرمانی شدند. تیم ملی فوتسال بانوان ایران در مرحله گروهی این رقابت‌ها به ترتیب برابر هنک‌گنگ با نتیجه ۶ بر صفر، ازبکستان با نتیجه ۹ بر یک و مالزی با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی دست یافت. در دیدار نیمه نهایی هم شاگردان سلیمانی با یک گل از سد تایلند عبور کرده و به دیدار فینال رسیدند. درپایان این رقابت‌ها فرشته کریمی به عنوان ارزشمندترین بازیکن آسیا را به خود اختصاص داد. 

بازگشت محمد بنا به کشتی ایران
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در المپیک لندن که موفق شد به همراه این تیم نتایج درخشانی کسب کند، پس از چندین ماه دوری و برگزاری نشست با رئیس فدراسیون کشتی، مجددا هدایت این تیم را برعهده گرفت. این اتفاق یکشنبه گذشته و به دنبال نتایج غیرقابل قبول کشتی فرنگی ایران در جام جهانی آمریکا، پیگیری های وزارت ورزش و جوانان و قول رسول خادم برای ایجاد تغییرات کارساز انجام شد. 

جدایی دردساز ریوالدو از استقلال 
ریوالدو باربوسا دسوزا، بازیکن برزیلی تیم فوتبال استقلال که چالش‌های زیادی با مسئولان این باشگاه پید کرده بود، یکشنبه گذشته بعد از جلسه با علی نظری جویباری قراردادش را با آبی‎پوشان فسخ کرد. این بازیکن از سوی پرویز مظلومی در اختیار باشگاه استقلال قرار گرفته بود. البته این جدایی برای استقلال و حتی خود ریوالدو مشکل‌ساز هم شده است چراکه قسط اول قرارداد این بازیکن به مبلغ ۸۰ هزار دلار از طرف باشگاه استقلال به وی پرداخته شده در حالیکه ریوالدو تنها ۴۰ هزار دلار دریافت نکرده و اصلا مشخص نیست بر سر ۴۰ هزار دلار دیگر چه آمده است. همین موضوع دستگاه‎های نظارتی و از جمله وزارت ورزش را وارد عمل کرده است. 

فروش ۵۰۸ میلیون تومانی پیکان علی کریمی
در مراسمی که به منظور فروش پیکان علی کریمی،با حضور این ستاره فوتبال و تعداد زیادی از هنرمندان سینما در مشهد برگزار شد، خودروی پیکان و قرمز رنگ این بازیکن فوتبال برای کمک به آسایشگاه معلولان شهید فیاض بخش به مزایده گذاشته و به مبلغ ۵۰۸ میلیون تومان فروخته شد.

مدال‎آوران تیراندازان در آسیا
در جریان مسابقات تیراندازی قهرمانی سلاح‌های بادی آسیا دوشنبه گذشته ، نجمه خدمتی و فاطمه کرم زاده در فینال رشته تفنگ ۱۰ متر جوانان به ترتیب به مدال طلا و نقره دست پیدا کردند. در بخش تیمی این رشته در رده سنی جوانان ایرانی‌ها به عنوان قهرمانی دست پیدا کردند. همچنین تیم دختران ایران با ترکیب با ترکیب فاطمه صالحی، مریم سلیمی و رویا صبح خیز نشان نقره تیمی را از آن خود کرد. در فینال بخش انفرادی این رشته نیز رویا صبح خیز مدال نقره گرفت و فاطمه صالحی نیز در جایگاه ششم قرار گرفت. مریم سلیمی هم در رده یازدهم قرار گرفت.

در ادامه این مسابقات و در بخش انفرادی رشته تفنگ ۱۰ متر بانوان نیز سه نماینده کشورمان توانستند به فینال این رشته راه یابند که در میان آنها الهه احمدی موفق به کسب مدال نقره شد. نرجس امام قلی‎نژاد و مه لقا جام بزرگ نیز به ترتیب در جایگاه چهارم و هفتم این رقابت‎ها قرار گرفتند.

سقوط بانوان و صعود مردان در تنیس روی میز آسیا
تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران دوشنبه گذشته با کسب عنوان دوازدهم و یک پله سقوط نسبت به دوره پیشین به کار خود در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا درتایلند پایان داد. در جریان این مسابقات تیم ملی ایران برابر تیم‎های بنگلادش، لائوس و ماکائو (مرحله مقدماتی) پیروز شد اما در ادامه مقابل کره‌‏شمالی (مرحله دوم - جمع دوازده تیم برتر) و ویتنام (مرحله سوم - رده‎بندی تیم‎های یازدهم و دوازدهم) باخت. این تیم در آخرین دیدار خود برابر تیم یتنام تن به شکست داد و دوازدهم شد. 

این نتیجه در حالی به دست آمدکه تیم ملی تنیس روی میز ایران در بخش مردان موفق سه شنبه با یک پله صعود نسبت به دوره پیشین مسابقات قهرمانی آسیا در رده هفتم قرار بگیرد. ملی‌پوشان تنیس روی ایران برای کسب این جایگاه به ترتیب عربستان، لبنان، اندونزی (مرحله مقدماتی)، قزاقستان و کره‌شمالی (مرحله دوم)، هنگ‎کنگ (اولین دیدار تعیین رده‎‏بندی تیم‎های پنجم تا هشتم)  و هند (دیدار تعیین کننده جایگاه هفتنم) را شکست دادند ضمن اینکه تیم کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی نیز برابر ژاپن شکست خورد. 

مدیرعامل پاس همدان استعفا داد
به دنبال کسب نتایج ضعیف تیم فوتبال پاس همدان در لیگ دسته اول، بهرام یدی مدیرعامل این باشگاه سه شنبه از سمت خود کناره گیری کرد. این استعفا در حالی صورت گرفت که پاس همدان با کسب تنها ۴ امتیاز در رده انتهابی جدول رده‌بندی لیگ دسته اول قرار داشت. 

کارت زرد وزیر ورزش از دولت و طرح استیضاح وی در مجلس
محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان صبح امروز سه شنبه با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به سوالات مطرح شده پاسخ داد اما توضیحات او نتوانست شوهانی را قانع کند تا رای گیری از سایر نمایندگان انجام شود. در پایان رای گیری نمایندگان مجلس از توضیحات محمود گودرزی قانع نشدند تا اولین کارت زرد به وی داده شود. در همین راستا احمد شوهانی، نماینده مردم ایلام اعلام کرد که ۵۰ نفر از نمایندگان طرح استیضاح وزیر ورزش و جوانان امضا کرده اند و به هیات رئیسه مجلس تقدیم شده است.

قهرمانی تاسیسات دریایی در نیم فصل لیگ فوتسال
دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر فوتسال در حالی سه‌شنبه برگزار شد که طی آن تیم تاسیسات دریایی با برتری برابر شهروند ساری در فاصله یک هفته مانده به پایان دیدارهای نیم فصل این رقابت‌ها، با مجموع ۲۹ امتیاز از ۹ برد قهرمانی خود در این نیم فصل را نهایی کرد. 

تیم ملی بسکتبال؛ سه قدم تا المپیک
دیدارهای تیم ملی بسکتبال در بیست و هشتمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که حکم انتخابی المپیک دارد همچنان در جریان است. در راستای این دوره از رقابت‎ها تیم ملی ایران بعد از شکست دادن ژاپن در نخستین دیدار مقدماتی، موفق شد تیم‎های هند و مالزی را هم از پیش رو برداشته و راهی مرحله دوم شود. در این مرحله از مسابقات شاگردان درک باورمن از مجموع سه دیدار، نتیجه دیدار برابر فیلیپین را واگذار کردند اما مقابل هنگ‎کنگ و فلسطین به برتری دست یافتند و راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند. در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات، تیم ملی بسکتبال ایران امروز (پنجشنبه) با کره‎جنوبی دیدار می‎کند تا در صورت پیروزی روز جمعه و در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده دیدار دو تیم چین و هند و برود. 

پرسپولیس صاحب اسپانسر شد
پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره مدیران باشگاه پرسپولیس توانستند با یک شرکت برای اسپانسری این باشگاه به توافق برسند. بر این اساس روز چهارشنبه شرکت «همراه اول» از این به بعد به عنوان اسپانسر باشگاه پرسپولیس فعالیت خواهد کرد تا پرسپولیسی‌‌ها که از ابتدای فصل مشکلات مالی فراوانی را تجربه‌ کرده‌اند دیگر دغدغه‌ مالی نداشته باشند.

نظر شما