شناسهٔ خبر: 112574 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پوشش غیرواقعی دست دادن با اوباما توهین به شعور ملت ایران بود

یک کارشناس مسائل سیاسی پوشش غیرواقعی دست دادن با اوباما را توهین به شعور ملت ایران دانست و گفت: نباید فریب دیپلماسی تزویر و خنده دشمن را بخوریم، بلکه باید با هوشمندی و از سر بی اعتنایی با آنها برخورد کنیم.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دست دادن ظریف و اوباما در حاشیه سازمان ملل اظهار داشت: اینکه ممکن است در چنین سفرهایی دو هیات از کشورهای مختلف با یکدیگر روبرو شوند دور از ذهن نیست و چنین چیزی امکان وقوع دارد.

ذوالنور ادامه داد: مسئله دیگر این است که برخی خبرگزاری‌های خارجی و غیر ایرانی حتی بحث تعامل تیم ایرانی و آمریکایی بر سر میز شام را مطرح کرده بودند که این نشان می‌دهد دیدار این دو هیات، صرفا اتفاقی و در راهرو نبوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: یک وقت می‌گوییم که ظریف نمی‌خواست چنین دیداری صورت بگیرد و میلی به این دیدار نداشت اما هیات ایرانی از خدا خواسته بودند که این اتفاق بیفتد.

وی افزود: وقتی آقای روحانی می گوید ما برای دفاع از سوریه و یمن با هر کشوری صحبت می‌کنیم، ‌ باید پرسید منظورشان جز آمریکا چه کسی است؟ درحالی که چنین چیزی امکان پذیر نیست که ما با هر کس در این زمینه حرف بزنیم. بنابراین همان طور که دیدیم رئیس جمهور در سفر قبلی خود به نیویورک نیز به این دیدار بی میل نبود که به صورت تلفی نیز با اوباما صحبت کرد.

ذوالنور با بیان اینکه فارغ از اتفاقی بودن این مسئله با توجه به تمایل دولتمردان برای صحبت با آمریکا، اتفاق اخیر توهین به شعور مردم بود چرا که یک پوشش غیرواقعی داشت گفت: مسئولان ایرانی قرب و منزلی نزد آمریکا ندارند و آنها با چشم طمع به دیپلمات‌های ما نگاه می‌کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطرنشان کرد: نباید فریب دیپلماسی تزویر و خنده دشمن را بخوریم، بلکه باید با هوشمندی و درک حقایق باطنی نظام از جمله استکبار ستیزی با اقتدار در مقابل دیگران از جمله آمریکا ظاهر شویم و از سر بی اعتنایی با آنها برخورد کنیم.

نظر شما