شناسهٔ خبر: 112570 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: پلیس فتا

دختر ۲۴ ساله قربانی تلگرام شد

تلگرام43 فرمانده انتظامی شهرستان گرگان از یک مورد اخاذی اینترنتی از خانمی ۲۴ ساله در یکی از شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش «نماینده»   فرمانده انتظامی شهرستان گرگان از یک مورد اخاذی اینترنتی از خانمی ۲۴ ساله در یکی از شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

سرهنگ شعبان غربا فرمانده انتظامی شهرستان گرگان با اعلام این خبر اظهار داشت: روز گذشته در راستای تماس یکی از شهروندان با پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد اخاذی از یک خانم ۲۴ ساله موضوع به صورت جدی در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان گرگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از مراجعه نزدیکترین واحد گشتی به محل کار فرد تماس‌گیرنده، ماموران دریافتند که این خانم ۲۴ ساله به دلیل توطئه‌های پرویز ۳۵ ساله ساکن گرگان به صاحب این مغازه پناه آورده و از وی درخواست کمک کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گرگان تصریح کرد: این خانم که ساکن یکی از شهرستان‌های استان خراسان شمالی است، در اظهاراتش به پلیس گفت که مدتی پیش از طریق شبکه اجتماعی تلگرام با شخصی آشنا شد که خود را بهرام معرفی کرد و پس از رد و بدل کردن عکس، ارتباط مجازی‌شان بیشتر شد.

سرهنگ غربا در مورد دیگر اظهارات شاکی گفت: پس از مدتی، بهرام این خانم را تهدید کرد که اگر به گرگان نیاید و خواسته‌های او را برآورده نکند، عکسش را همه جا پخش کرده و آبرویش را می‌برد.

وی اضافه کرد: این دختر جوان برای حفظ آبرویش به گرگان آمد اما در زمان ملاقات با این فرد متوجه شد که فرد مورد نظر در زمان ارسال عکس خودش، برای فریب این دختر جوان، عکس دیگری را ارسال کرده اما با تهدید وی، چند روزی در خانه این فرد زندانی بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گرگان تصریح کرد: این خانم نیز در فرصت مناسب و در زمانی که متهم در خانه نبوده، بلافاصله از محل متواری شد و به مغازه‌ای در محل پناه برد.

سرهنگ غربا بیان کرد: بلافاصله با هماهنگی مرجع قضایی و انجام تعقیب و مراقبت پلیسی، متهم در هنگام پرسه‌زنی در محل، شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: در بازرسی از متهم، ماموران یک دستگاه تلفن همراه را کشف کردند که پس از بازدید از تلفن همراه وی، ماموران تعداد زیادی تصاویر غیراخلاقی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گرگان اظهار داشت: تحقیقات تکمیلی قضایی و انتظامی برای تکمیل شدن پرونده همچنان ادامه دارد.

سرهنگ غربا تاکید کرد: دفت در استفاده از شبکه‌های اجتماعی به خصوص شبکه‌های اجتماعی موبایلی، عدم اشتراک تصاویر و دقت در پاسخ به پیام‌های افراد ناشناس، از جمله مواردی است که با رعایت آن به سادگی می‌توان از پیشگیری وقوع چنین آسیب‌هایی جلوگیری کرد.

وی گفت: آموزش استفاده از فضای مجازی، آگاه‌سازی در خصوص آسیب‌های پیرامون استفاده از شبکه‌های اجتماعی و توجه به توصیه‌های پلیسی و امنیتی نقش بسیار موثری را در پیشگیری از وقوع جرائم اینترنتی دارد.

سرهنگ غربا خاطرنشان کرد: بانوان بیشترین اقشاری هستند که طعمه سودجویان و فرصت‌طلبان قرار می‌گیرند، لذا رعایت نکات حفاظتی و پیشگیرانه، برای بانوان و دختران یک امر ضروری و حیاتی است.

نظرات مخاطبان 12 2

  • ۱۳۹۴-۰۸-۰۹ ۱۶:۵۷ 0 0

    لعنت خدا بر اینجور جاها و گردانندگانشان
                                
  • ۱۳۹۴-۰۸-۱۶ ۱۴:۱۱نیایش 0 0

    سلام 
    خدایا همه ی آدما رو به راه راست هدایت کن 
                                

نظر شما