شناسهٔ خبر: 112562 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نقوی حسینی:

وزارت خارجه به کمیسیون برجام پاسخ نداد/تقدیرازسازمان انرژی اتمی

سیدحسین نقوی حسینی431 سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس، با انتقاد از عدم همکاری وزارت خارجه با این کمیسیون در ارائه پاسخ سوالات و اسناد، تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی همکاری خیلی خوبی با کمیسیون داشته است.

به گزارش «نماینده» سید حسین نقوی حسینی با اشاره به قرار داشتن کمیسیون ویژه بررسی برجام در مراحل پایانی کار خود و تهیه گزارش نهایی، اظهار داشت: کمیسیون طی این مدت هم از سازمان انرژی اتمی و هم از وزارت امور خارجه درخواست ارائه برخی اسناد و مدارک و صورتجلسات مذاکرات را داشته است و نیز سوالاتی را مطرح کرده است که این سوالات باید پاسخ داده می‌شد.

وی افزود: وزارت امور خارجه به هیچ کدام از این سوالات پاسخ نداده و هیچ سندی هم به کمیسیون ارائه نداده است، اما سازمان انرژی اتمی همکاری خیلی خوبی با کمیسیون داشته است؛ این سازمان هم اسناد را در اختیار کمیسیون گذاشته و هم به ۲۰ سوال کمیسیون پاسخ داده است.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس، اضافه کرد: حتی مفاد نقشه راه محرمانه بین ایران و آژانس را نیز به صورت حضوری برای کمیسیون توضیح دادند، چون ارائه اصل سند به جهت محرمانه بودن آن ممکن نبوده است.

نقوی حسینی در عین حال خاطرنشان کرد: البته برنامه فعالیت ۱۵ ساله ای را که قرار است به زودی به آژانس ارائه کنند، به کمیسیون ارائه ندادند اما در کل همکاری سازمان انرژی اتمی با کمیسیون نسبت به وزارت امور خارجه خیلی بهتر بود.

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۴-۰۷-۱۲ ۰۰:۴۳ 0 0

    تا جاییکه ما دیدیم اقای ظریف حتی فرمایشات امام خامنه ای را هم اطاعت نکردند .امام فرمودند نباید مجلس را از برجام کنار بگذاریم.بعلاوه در مجلس نخبگان رهبری این دستور رسما وحضوری بایشان ابلاغ شد .ولی بعد از جند روز اقای ظریف دستور احرای برجام را به عراقچی داد.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۲۰:۰۴ 0 0

    وزارت خارجه اصولا مجلس را قبول ندارد -انرا دور زده است.وضعیت یک کمیسیون مجلس دیگر جای خود را دارد.با دوستانی که در مجلس دارد از توبیخ واستیضاح واینجور چیزها هم نمیترسد.پناه بر خدا.
                                

نظر شما