شناسهٔ خبر: 112527 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روابط عمومی سپاه

بعد از فاجعه منا سعودی‌ها در مسیر زوال قرار می‌گیرند

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: فاجعه منا یک نقطه اوج بود که بعد از آن ال سعود در یک فرسایش و تحلیل و زوال قرار خواهد گرفت.

به گزارش «نماینده»، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در اولین همایش نخبگان بسیجی در عرصه بین‌الملل با اشاره به فاجعه منا گفت: رژیم‌های حقیر و کوچک قادر به حل مسائل بزرگ نیستند. رژیم عربستان مفاهیم جاهلیت مدرن را با ابزارها و تکنیکهای نو آمیخته و چهره بزک کرده‌ای از یک نظام سیاسی را ارائه می‌دهد در حالی که در اعماق جاهلیت است.

وی افزود: رژیم عربستان بی استعداد و فاقد ظرفیت سیاسی برای مدیریت بحران‌ها است اما از طرفی یک روحیه استکباری و بلندپروازانه دارد که به یمن حمله می‌کند و ملت بی‌دفاع و فقیر و در عین حال عرب و مسلمان را وارد آسیب جدی قرار می‌دهد و آن‌ها را شب و روز به خاک و خون می‌کشد.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: از سوی دیگر ملتی مثل سوریه را با حمایت اقتصادی و اعتباری تروریست‌های تکفیری در شهرهای اروپا آواره می‌کنند و یا اجازه برقراری و تثبیت امنیت در عراق را نمی‌دهد اما در همین حال در مورد واقعه عظیمی مثل حج اینچنین نمایش نفرت انگیز، ضعیف و خوار کننده‌ای که رسوایی آن عالم گیر می‌شود را از خود به نمایش می‌گذارد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه جنگ نرم و نبرد اعتقادی و فرهنگی با دشمنانش در مقیاسی جهانی درگیر است، گفت: چهره نبردهای مدرن با گذشته تغییر کرده است. مرزهای جغرافیایی فرو ریخته و ما در دنیایی مجازی با تصاویری واقعی زندگی می‌کنیم.

سردار سلامی تصریح کرد :دشمنان ما مجبور شدند از درگیری ما در فضای راهبردی به درگیری در سطوح عملیاتی تنزل موقعیت دهند. آمریکا در مقطعی خود را در معرض مستقیم با ما قرار نمی‌داد و برای عملیات نظامی علیه ایران از رژیم صدام حسین استفاده کرد اما حالا راهبردهای غیرمستقیم را در دستورکار قرار داده است. انقلاب اسلامی ما دشمن را مجبور کرده است از پناهگاه‌های استراتژیک خود خارج شود و این نه تنها برای ما یک تهدید نیست بلکه بیشتر برای ما فرصت ساز شده است.

وی ادامه داد: آمریکا در یک جدال بزرگ وارد شده است و بعد از انقلاب اسلامی اولویت اصلی‌اش در سیاست خارجی‌اش را در غرب آسیا و جهان اسلام قرار داده است. تاکنون شکست‌های بزرگی متحمل شده است.

سردار سلامی با بیان اینکه تقریبا تمامی جنگ‌های ۳۵ سال گذشته که در مقیاس ابرقدرت‌ها و قدرت‌های منطقه‌ای اتفاق افتاده عموما در جهان اسلام بوده است و یک سوی این جنگ‌ها، آمریکا و اروپا بوده‌اند اظهار داشت: آن‌ها در مهار انقلاب اسلامی و محدود سازی نظام در درون مرزهای جغرافیایی کاملا شکست خورده‌اند، در مدیریت بحران منطقه در عراق و افغانستان ناکام بوده‌اند و این تنها بخشی از فهرست شکست‌های آنها است. با همه اینها از حرکت منصرف نشدند و همچنان تلاش دارند تا به اهداف خود علیه ایران برسند.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: قدرت بزرگی که قادر نیست از ارکان قدرت نظامی اقتصادی و فرهنگی خود برای تولید منفعت و تحول سیاسی استفاده کند دچار پدیده افزایش نرخ افت سیاسی شده است.

وی افزود: امروز ملت‌های مسلمان آگاه‌تر شده‌اند و واقعیت‌های نهفته در درون نظام جهانی آمریکا را شناخته‌اند و این سرمایه مهمی است برای حرکت جهان اسلام در آینده که ما می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: امروز هیچ ارتشی در قلب منطقه بعد از ایران به اندازه حزب الله تعیین کننده معادلات بین‌المللی نیست و ارتش آمریکا قادر به یک حرکت میدانی موفق در منطقه نمی‌باشد. با ورود روسیه به سوریه معادله به شکل دیگری قابل تغییر شده است. امروز بشاراسد از دیدگاه آمریکا بخش مهمی از راه حل این موضوع است و این یعنی تحمیل اراده به دشمن. عربستان هم به تدریج در مسیر کندشدن سیاست‌ها و اقتصادش حرکت می‌کند. آن‌ها هم فرو خواهند ریخت و این زمان زیادی طول نخواهد کشید.

وی گفت: فاجعه منا یک نقطه اوج بود که بعد از آن سعودی در یک فرسایش و تحلیل و زوال قرار خواهد گرفت.

نظر شما