شناسهٔ خبر: 112433 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مقام عراقی فاجعه "منا" را ساختگی خواند

رئیس ائتلاف «صادقون» عراق فاجعه "منا" را ساختگی خواند و گفت ریاض به این بهانه اقدام به ربایش مسئولان عراقی و ایرانی کرده است.

به گزارش «نماینده»، «حسن سالم» رئیس ائتلاف «صادقون» امروز (سه شنبه) گفت مقامات عربستان تروریست هستند و فاجعه «منا» یک اقدام ساختگی است تا بهانه‌ای برای ربایش مسئولان عراقی و ایرانی باشد.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «السومریه»، سالم افزود: مقامات عربستان به دلیل حمایت مالی از تروریسم شایستگی میزبانی حج را ندارند.

این عضو ائتلاف صادقون در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: محور صهیونیستی-عربستانی از تروریسم خود که منطقه و کشورهای اسلامی را فراگرفته دست برنخواهد داشت، تروریسمی که در فتواهای تکفیری، اعزام انتحاری‌ها و خودروهای بمب‌گذاری شده نمود پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد «تروریسم عربستانی» حجاج بیت‌الله الحرام را نیز در مسأله "منا" در برگرفت و عبور کاروان «سلمان بن عبدالعزیز» جانشین ولی‌عهد منجر به قربانی شدن دو هزار حج‌گزار شد؛ بسیاری از این زائران از مسئولان عراقی و ایرانی و کشورهای عربی هستند که به بهانه فاجعه منا ربوده شده‌اند؛ سالم سپس با حالت سوالی پرسید چه بر سر ۴۰۰ حج‌گزار ناپدید شده آمده است؟

وی در پایان از مقامات عربستانی  و دیگر کشورها خواست علیه عربستان به محاکم بین‌المللی به خاطر فاجعه منا شکایت کنند.

در حادثه منا که پنجشنبه هفته گذشته رخ داد حدود ۲۰۰۰ زائر کشته و بیش از ۲۰۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

نظر شما