شناسهٔ خبر: 112270 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

هاشمی وارد مکه شد

قاضی‌زاده هاشمی سخنگوی وزارت بهداشت از ورود وزیر بهداشت به مکه خبر داد.

به گزارش «نماینده»، طی حادثه‌ای که روز پنجشنبه دوم مهر در مراسم رمی جمرات رخ داد تاکنون (۷ مهر) ۲۲۸ ایرانی کشته و ۲۴۸ نفر نیز مفقودی گزارش شده است.

در این رابطه ایرج حریرچی سخنگوی وزیر بهداشت از ورو سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در ساعت ۵ و نیم صبح امروز سه شنبه ۷ مهر به مکه خبر داد و گفت: درباره اقدامات هیئت ایرانی در عربستان نیز بستگی به شرایط و نیازهای دارد که در آنجا پیش آید.

براین اساس هیئتی متشکل از  سیدحسن هاشمی - وزیر بهداشت، سیدامیرمحسن ضیائی - رئیس جمعیت هلال احمر و حسن قشقاوی، معاون کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه با هدف عیادت از مجروحان و بررسی وضعیت آسیب‌دیدگان ایرانی فاجعه منا به عربستان سفر کردند.

در این رابطه سید حسن هاشمی وزیر بهداشت که از همان روزهای نخست حادثه خود و وزارتخانه متبوعش برای هرگونه کمک رسانی به حجاج مجروح اعلام آمادگی کرده بود، پس از کش و قوس‌های فراوان سعودی به‌ عربستان سفر کرد.

بر این اساس وزیر بهداشت به‌همراه هیئتی شامل برخی مسئولان کشور با حضور در عربستان سه اولویت در زمینه سرنوشت حجاج مفقود ایرانی، تسکین بازماندگان حادثه مِنا و در نهایت روند رسیدگی درمانی به حجاج مجروح را پیگیری کنند.

نظر شما