شناسهٔ خبر: 112246 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مذاکره ایران و آمریکا فقط در موضوع هسته‌ای بود و تمام شد

سیدحسین نقوی حسینی431 سخنگوی کمیسیون ویژه برجام در مجلس گفت: باید توجه داشته باشیم که مذاکرات ما با آمریکایی‌ها در حوزه هسته‌ای بوده و تمام شده است و دیگر هیچ مذاکره‌ای با آمریکایی‌ها و در هیچ موضوعی نداریم.

به گزارش «نماینده» سید حسین نقوی حسینیبا اشاره به سفر هیات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و نیز دیدارهایی که اخیراً میان این هیات و مقامات آمریکایی برگزار شده است، اظهار داشت: یکی از نکات مهمی که مقام معظم رهبری به عنوان خط قرمز پس از برجام اعلام کرده‌اند، مساله نفوذ آمریکایی‌ها بوده است.

وی افزود: ایشان تحلیل فرمودند که آمریکایی‌ها می‌خواهند از برجام به عنوان بهانه استفاده کنند تا هم در کشور ما نفوذ کنند و هم در منطقه نفوذ خود را گسترش داده و منافع خود را دنبال کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: اخیراً هم دیدیم که در دیدار مقام معظم رهبری با جانبازان بالای ۷۰ درصد، یکی از جانبازان عزیز این نکته را مطرح کرد که «آمریکا پای خود را لای در گذاشته تا در بسته نشود» و راه نفوذ آن پیدا شود؛ بنابراین برای اینکه جلوی این نفوذ گرفته شود، باید توجه داشته باشیم که مذاکرات ما با آمریکایی‌ها در حوزه هسته‌ای بوده و تمام شده بود و دیگر هیچ مذاکره‌ای با آمریکایی‌ها و در هیچ موضوعی نداریم.

نقوی حسینی تاکید کرد: هر نوع گفتگو، نشست و تلفنی غیر از موضوع هسته‌ای با آمریکایی‌ها یعنی باز شدن راه‌های نفوذ آنها. حتی در رابطه با نشست و برخاست‌هایی هم که برای اجرای برجام با آمریکایی‌ها دارند، باید توجه داشته باشیم که ساز و کارهایی مانند کمیسیون مشترک و یا ستادهایی که در ایران و آمریکا تشکیل شده، وجود دارد که در صورت نهایی شدن برجام، این ساز و کارها می‌تواند دیدارهای دوجانبه را به حداقل برساند.

نظرات مخاطبان 0 3

  • ۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۰۰:۲۵ 0 1

    در زمان ماجرای فکت شیت دولت دروغ گفت و در مورد لغو تحریمها دروغ گفت. بعد مجلس را دور زد .وبعد از پایان مذاکرات هسته ای به مذاکرات با امریکا ادامه داد که تخلف است. با امریکا اقدام به عادی سازی روابط کرد که حیثیت انقلاب را برد. مجلس چرا ورود نمیکند؟از چه میترسد؟ به چه چیز وفا داری میکند؟ ایا امام راحل که گفتند من با کسی عقد اخوت نبسته ام به مجلس ربطی ندارد؟پس مجلس به چه درد میخورد؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۱۴ ۱۹:۵۶ 0 0

    ارزوی رابطه با امریکا داشتن دلبستگی به عالم پول ورفاه است. اصولا با اعتقاد به اصل ولایت فقیه سازگاری ندارد.مواظب بلشید که ایا اینها نخواهند اصل ولایت را اضلاح کنند.بعضیهایشان محدودیت برای رهبری را رسما در سیمای جمهوری اعلام کردند.(علی مطهری) برادر همسر لاریجانی.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۸-۱۱ ۲۱:۴۳ 0 0

    اقای نقوی حسینی در ارتباط با اتمام مذاکره با امریکا وسایر امور تا کی سخنرانی میکنید.به اقای ظریف بفهمانید هربار که کری را ملاقات کرد با او مذاکره نکند-از طریق قانون البته اگر جرات دارید-ضمنا باز کردن سانتریفیوژها را اغاز کردند که مخالف دستور رهبری است.بیادتان میاورم قرار بود اول ازانس ترک مخاصمه را اعلام کند بعد تخریبها شروع شود .ای نماینده ی مسلمان دولت برای چندمین بار دستور رهبری را نقض کرد.اگر بدانی یعنی چی.
                                

نظر شما