شناسهٔ خبر: 112244 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

فیاضی در تشریح بازدید کمیسیون آموزش از تاسیسات فردو:

برخی نکات موجود در «برجام» ممکن است فعالیت‌های هسته‌ای را متوقف کند

فیاضی43 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تشریح بازدید اعضای این کمیسیون از تأسیسات هسته‌ای فردو گفت: در متن برجام نکاتی وجود دارد که ممکن است برخی فعالیت‌های هسته‌ای را متوقف کند.

به گزارش «نماینده» تعدادی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه (۶ مهر ماه ۹۴) به بازدید از تأسیسات هسته‌ای فردو رفتند.

آقایان علی‌اصغر زارعی نماینده مردم تهران، رضا صابری نماینده مردم آزادشهر، عطاءالله سلطانی نماینده مردم رزن، سیدمحمود نبویان نماینده مردم تهران،‌ حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر و عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد از جمله این بازدیدکنندگان بودند.

در همین راستا عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس به تشریح این بازدید پرداخت و اظهار داشت: بازدید امروز اعضای کمیسیون به منظور آشنایی و اطلاع از وضعیت موجود در تأسیسات هسته‌ای همچنین آگاهی بیشتر نمایندگان صورت گرفت.

وی افزود: آنچه مشاهده شد حکایت از توانمندی‌های بالای هسته‌ای کشور داشت که به دست جوانان دانشمند کشور صورت گرفته و این خود یک اتفاق تاریخی و بی‌نظیری است که سرمایه بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

فیاضی همچنین تصریح کرد: این توانمندی پشتوانه بزرگی برای نظام و انقلاب به شمار می‌رود و مطالبات به حق ملت ایران است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این بازدید را خوب و مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: بازدید با حضور مسئولان سایت هسته‌ای صورت گرفت که به نحو مطلوبی ما را در بازدید این تأسیسات همراهی کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: همچنین در این بازدید نشست دوستانه‌ای با حضور مسئولان سازمان و اعضای کمیسیون صورت گرفت و سؤالات و ابهامات نمایندگان مطرح شده و این موضوعات مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

نماینده مردم نور و محمود آباد در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین موضوعاتی که در متن برجام در خصوص تأسیسات هسته‌ای وجود داشت و موارد موجود در تأسیسات را مورد مقایسه قرار دادیم.

«آنچه که مورد توجه است مورد تحسین قرار دادن دانشمندان جوان هسته‌ای کشورمان است که فعالیت هسته‌ای آنها از دهه ۸۰ آغاز شده و تا سال ۹۰ به بهره‌برداری رسیده است.»

فیاضی در ادامه تشریح بازدید از ماشین‌های سانتریفیوژ یادآور شد: در آنجا ماشین‌های سانتریفیوژ‌ قابل توجهی وجود داشت که به عنوان یکی از تکنیک‌های مهم هسته‌ای کشور به شمار می‌روند.

وی متذکر شد که در متن برجام نکاتی وجود دارد که در مقایسه و بازدیدی که از تأسیسات داشتیم متفاوت بوده و مغایرت دارد و این مسئله ناراحت‌کننده است. بعضی موارد موجود در متن برجام ممکن است نه تنها ما را به جلو نبرد بلکه بسیاری از فعالیت‌های ما را ممکن است متوقف یا حتی به عقب بازگرداند.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خاتمه جمع‌بندی کمیسیون را از این بازدید بیان و عنوان کرد: با توجه به موارد مطرح شده در این بازدید در صورت لزوم مواردی را به سمع و نظر کمیسیون برجام خواهیم رساند.

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۷ ۲۰:۲۱ 0 1

    امریکا به امید تعطیلی کلی برنامه ی هسته ای ما برجام را تنظیم کرده است.انها به چه زبانی باید این را بگویند تل مجلس باور کند.--حالا شما میگویید برخی نکات برجام این کار را میکند؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۹ ۱۵:۰۷ 0 0

     نمایندگان محترم بررسی برجام- انچه مشاهده کردید سند پیروزی شماست:.برایش خون شهدای دانشمند هموطن شما ظالمانه ریخته شد.حال شمایید وبصیرت شما تا بخاطر خوشامد امریکاییها ودولت یازدهم انها را از بین ببرید یا هماطور که شعار چهل سال گذشته حاضرید بمیرید ولی ذلت نپذیرید.
                                

نظر شما