شناسهٔ خبر: 112187 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

احتمال عمدی بودن حوادث مکه و منا زیاد است

سردار جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح می‌گیود: با توجه به نفوذ رژیم غاصب صهیونیستی در آل سعود، احتمال عمدی بودن حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و جان باختن هزاران نفر در منا زیاد است.

به گزارش «نماینده» سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حوادث و رخدادهای منطقه و نیز فجایع اخیر مکه و منا اظهار داشت: با توجه به نفوذ رژیم غاصب صهیونیستی در آل سعود، احتمال عمدی بودن ۲ حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و جان باختن هزاران نفر در منا بیشتر شده است.

وی افزود: یکی از راهبردهای امریکا در منطقه، ناامن سازی کشورهای اسلامی و ایجاد روحیه تزلزل و تشویش در آحاد مختلف مردم است.

سردار جزایری با بیان اینکه نا امن سازی حرم امن الهی از جمله سیاست‌های استکبار جهانی می‌تواند بحساب آید، تصریح کرد: با توجه به روایت‌های شاهدان عینی و افزایش احتمال عمدی بودن ۲ رویداد دردناک و تأسف بار مسجدالحرام و منا، گروه‌های حقیقت‌یاب از همه کشورهای اسلامی وظیفه دارند این جنایت آل سعود را رمزگشایی کنند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به تحولات میدانی در جنگ تروریستی سوریه و پیشرفت‌ها و دستاوردهای ارتش و نیروهای مردمی این کشور و مقاومت اسلامی در سوریه گفت: دولت، ارتش و مردم سوریه با مقاومت و پایداری مثال زدنی، نقشه رژیم‌های سلطه و دولت‌هایی که به نیابت از امریکا در پی سرنگون کردن دولت قانونی سوریه بودند را با ناکامی روبرو ساختند.

سردار جزایری افزود: در حال حاضر این دولت‌های متجاوز که سبب مرگ و آوارگی دهها هزار سوری و تخریب شهرها و روستاهای این کشور شده‌اند، به بهانه مبارزه با داعش بدنبال سهم خواهی در سوریه و اجرای نقشه خود از طریق دیگر هستند.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور تأکید کرد: همه قرائن، شواهد، اسناد و مدارک بخوبی گویای آنست که داعش محصول سرویس‌های امنیتی امریکا، اروپا و ارتجاع منطقه است.

وی در پایان گفت: دولت و ملت سوریه اجازه سهم خواهی در آینده سوریه را به دیگران نمی‌دهند و هرگونه مذاکره‌ای در این زمینه محکوم به شکست است.

نظر شما