شناسهٔ خبر: 112070 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

وقف ۱۰ هزار متر زمین برای ساخت حوزه علمیه توسط یک کشاورز

زمین 43 آقای کامکار‌، کشاورز زحمتکش و خیّر که نان حلال زندگی خود و فرزندان را از راه کشاورزی و عرق جبین به دست آورده، ده هزار متر زمین خود را برای تأسیس حوزه علمیه در شهر بخشایش وقف کرد.

به گزارش «نماینده»، آقای کامکار، کشاورز زحمت کش و خیّر که نان حلال زندگی خود و فرزندان را از راه کشاورزی و عرق جبین به دست آورده، ۱۰ هزار متر زمین خود را برای تأسیس حوزه علمیه در شهر بخشایش وقف کرد.

امام جمعه بخشایش با اشاره به وقف ۱۰ هزار متر زمین توسط یکی از کشاورزان خیر این منطقه، گفت: این خیر مؤمن و دیندار، زمین را برای تأسیس حوزه علمیه در شهر بخشایش وقف کرده است.

حجةالاسلام عبدالغفار غفاری ثانی، امام جمعه بخشایش با اشاره به دینداری و ولایتمداری مردم بخشایش، اظهار داشت: از جمله خواسته‌های این شهر تأسیس حوزه علمیه‌ای فاخر برای تحصیل جوانان مساعد در حوزه‌های این منطقه است.

وی با اشاره به وقف ۱۰ هزار متر زمین توسط یکی از زحمت‌کشان و کشاورزان خیر این منطقه، ابراز داشت: این خیر مؤمن و دیندار، زمین را برای تأسیس حوزه علمیه در شهر بخشایش وقف کرده است، این نشان از اهمیت ارزش های دینی در بخشایش است.

حجةالاسلام غفاری ثانی با اشاره به وجود استعدادهای فراوان در میان جوانان این منطقه، نشان آن را وجود علماء بنام و بزرگ در این منطقه دانست و تصریح کرد: با تأسیس حوزه در شهر بخشایش  استعداد های این منطقه خواهند توانست فرصت شکوفائی پیدا کنند.

براساس این گزارش، کامکار، کشاورز خیر زمین ده هزار متری برای تأسیس حوزه در گفتگویی، هدف خود از این عمل خیر را تعمیق دین داری مردم منطقه و گسترش فضائل اخلاقی و انسانی به دست روحانیت  وحوزه های علمیه دانست.

وی با اشاره به نیاز جامعه امروز به روحانیت و وابستگی تدین نسل جوان به روحانیت، اظهار داشت: اگر به یک شهر دیندار و جامعه الهی بخواهیم دست پیدا بکنیم این مسأله به دست روحانیت و حوزه های علمیه تحقق پیدا خواهد کرد.

این کشاورز زحمت کش انگیزه خود را سعادت دنیوی و اخروی عنوان کرد و افزود: پرورش طلبه با تقوا و نماز شب خوان در این مدرسه یا تربیت یک مجتهد و یا یک روحانی مؤثر در مدرسه‌ای که در این زمین تأسیس خواهد شد برای آخرت انسان کفایت می‌کند.

کامکار با اشاره به اجرای احکام الهی و آموزه های دینی در سطح جامعه و تأکید بر اهمیت آن، تصریح کرد: اجرای بسیاری از احکام و آموزه های دینی در جامعه به دست روحانیت است، انجام فرائض دینی، ترویج و آموزش احکام و بسیاری از موارد دیگر به دست روحانیت ممکن خواهد بود.

انتهای پیام/

R۱۰۱۳۱۴۹/Pne

نظر شما