شناسهٔ خبر: 111970 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روابط عمومی سپاه

سردار سلامی در مراسم گرامیداشت شکستن حصر آبادان:

بی‌کفایتی در نظام کهنه آل سعود فاجعه عظیم "منا" را رقم زد/

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه گفت: بی کفایتی ، سوء تدبیر و فقدان صلاحیت در نظام سیاسی کهنه و پوسیده آل سعود همانند سلاح کشتار جمعی عمل کرد و امن‌ترین سرزمین خدا را به ناامن ترین سرزمین عالم تبدیل کرد.

به گزارش «نماینده»، مراسم گرامیداشت حماسه شکستن حصر آبادان و آیین رونمایی از کتاب عکس "شوق وصال" امروز (یکشنبه) با حضور سرلشکر پاسدار دکتر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فرماندهان و مسئولین لشکری و کشوری در سالن همایش‌های خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

سردار سلامی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب و دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت واقعه اخیر منا گفت:جهان اسلام امروز غمگین از واقعه‌ای هولناک است؛ بی کفایتی، سوء تدبیر و فقدان صلاحیت در نظام سیاسی کهنه و پوسیده آل سعود همانند سلاح کشتار جمعی عمل کرد و امن ترین سرزمین خدا را به ناامن ترین سرزمین عالم تبدیل کرد.

وی افزود:رژیمی که فاقد ظرفیت لازم برای اداره جاری موضوعات را ندارد، وقتی جنگی بزرگ با ملتی مانند یمن را آغاز کرده و مردم سوریه را آواره می‌کند طبیعی است که دیگر توانی برای مدیریت واقعه عظیم حج را ندارد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی نقطه تغییر هویت ملت ایران بود گفت:ما بعد از انقلاب از آرمان های بلند امام و شخصیت معنوی و روحانی ایشان و نیز شخصیت فقهی و روحانی رهبر معظم انقلاب هویتمان را دریافت کردیم.

وی خاطر نشان کرد:اسلام منبع عظیم هویت بخشی شخصیت ایران بوده و هست و وقایعی همچون دفاع مقدس نیز بخشی از عناصر هویت ایران را شکل داد.

سردار سلامی تصریح کرد:دفاع مقدس ملت ایران واقعه‌ای بی نظیر در تاریخ اسلام و ایران بود که هرگز با گذشت زمان مستهلک نشده و رنگ کهنگی نمی‌گیرد.

وی افزود:با نگاهی به دوران دفاع مقدس درمی‌یابیم آنچه از جمهوری اسلامی ایران کشوری جاودانه، مقاوم، پایدار و شکست ناپذیر در برابر یک ائتلاف واقعی از همه قدرت‌های امروزی جهان ساخت برگرفته از شکوه، عظمت، جاودانگی، ایمان و روح مقاومت در پیکره‌ی ملت ایران است.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد:دامنه‌ی تأثیرات دوران باشکوه دفاع مقدس تا ابد حیات، قدرت و اعتبار بین المللی را برای ملت ایران بهمراه خواهد داشت.

وی افزود:تکریم رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس ستایش از روحی است که در جامعه ما عجین شد و برای همیشه فرهنگ و کرامتی را ساخت که دیگر ملت ایران از تهدید هیچ قدرتی در هر مقیاسی نترسید.

سردار سلامی با بیان اینکه پس از پایان دوران دفاع مقدس نیز ملت ایران عرصه دفاع را برای تنگ کردن مسیر تنفس دشمنان ادامه داد گفت: امروز دشمنان ما با سیاست‌های انقلاب اسلامی در سرزمین های دور دست مواجه‌اند و شکستن راهبردهای دشمن از پیامدهای مهم دفاع مقدس ماست.

وی با بیان اینکه پنجم مهرماه سالروز آغاز عملیات‌های زنجیره‌ای دوران دفاع مقدس است گفت:از این مقطع به بعد جنگ صاحب راهبرد شد و شکستن حصر آبادان فتح بابی برای فتوحات آینده و نقطه آغاز برای بازیابی اعتماد به نفس رزمندگان در طراحی و اجرای سایر عملیات‌ها گردید.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان تأکید کرد:عبور از کرخه، کارون، اروند، باتلاق ها و میادین مین بدون برخورداری از انسان هایی که ظرفیت ایمانی بالایی داشتند هیچگاه ممکن نبود.

نظر شما