شناسهٔ خبر: 111960 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

اداره امور حج به سازمان کنفرانس اسلامی واگذار شود‌

سادات ابراهیمی عضو فراکسیون روحانیت مجلس ‌گفت: دولت آل‌سعود توانایی اداره مراسم حج را ندارد و باید اداره امور حج به سازمان کنفرانس اسلامی سپرده شود.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمد سادات‌ابراهیمی اظهار داشت: فاجعه غم‌انگیز منا یک اتفاق نا‌گهانی نیست بلکه یک جنایت و لکه ننگ بر مدیریت و حکومت‌داری آل‌سعود است.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس با اشاره  به اتفاقات رخ داده در مراسم حج امسال گفت: با کنارهم‌گذاشتن فاجعه‌های غم انگیز در مراسم حج امسال این نتایج حاصل می‌شود که  آل‌سعود قصد دارد مسائل اعتقادی مسلمانان را تضعیف کند.

وی افزود: کشورهای اسلامی همه باید با مدیریت، نظارت و کمک به برگزاری مراسم حج توجه کنند و موضوع ضعف مدیریت آل سعود در این فاجعه امری کاملاً بدیهی است.

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس تصریح کرد: این موضوع یک موضوع بین‌المللی و مهم است و کشور عربستان توانایی برگزاری این آئین باشکوه را ندارد و لازم است تمام کشورهای مسلمان به این موضوع توجه کنند.

وی به جنایت عربستان در یمن اشاره کرد و گفت: جنایات عربستان علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن در تاریخ ثبت شده و لکه ننگی بر جنایات آل سعود است و ‌عربستان باید به عنوان جنایت کار توسط سازمان ملل محاکمه شود.

وی کشتار مردم یمن را نقض قوانین بین‌المللی دانست و عنوان کرد: کشتار مردم یمن نقض قوانین بین‌المللی و اسلامی است و این نشان می‌دهد آل سعود دست نشانده غرب و رژیم غاصب صهیونیستی است.

سادات‌ابراهیمی افزود: دولت آل سعود توانایی اداره مراسم حج را ندارد و باید اداره امور حج بر عهده سازمان کنفرانس اسلامی گذاشته شود.

نظر شما