شناسهٔ خبر: 111916 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، مشکلی در مدارس ایجاد نمی‌کند

فیاضی43 سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است با قانون وضع شده در خصوص استخدام حق التدریسی نیروهای پیش دبستانی و خریدخدمت و همچنین به دلیل استقبال معلمان شاغل از اضافه کاری به صورت حق التدریسی نیازی به نیروهای بازنشسته در مدارس نیست.

به گزارش «نماینده» عبدالوحید فیاضی با تأکید بر اینکه برای آموزش مدارس نیازی به بکارگیری نیروهای بازنشسته نداریم، گفت: وزارت آموزش و پرورش می تواند برای پر کردن خلاءهای آموزشی چند ساعته در مدارس از نیروهای شاغل به جای نیروهای بازنشسته استفاده کند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مسأله کمبود نیروی انسانی نیز از طریق قانونی قابل حل است، عنوان کرد: نیروهای پیش دبستانی و خرید خدمت که متقاضی استخدام بودند اکنون می توانند به عنوان نیروی حق التدریس جایگزین نیروهای بازنشسته به کارگیری شده شوند.

وی افزود: تنها در شرایطی که کمبود نیروی انسانی باشد می توان از نیروهای بازنشسته استفاده کرد که آن نیز قابل حل بوده و مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.

فیاضی در ادامه با بیان اینکه معلمان استخدامی ساعات بیکاری دارند، بیان کرد: شاغلین آموزش و پرورش نسبت به اضافه کار حق التدریسی بسیار تمایل داشته و از این امر استقبال نیز می کنند.

وی ادامه داد: معلمان می توانند در ساعات فراغت خود و بعد از اتمام ساعات تدریس روزانه به صورت صاعتی و به عنوان نیروی حق التدریس در سایر مدارس مشغول به کار شوند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نکته دیگری که باقی می ماند استخدام برخی بازنشستگان در سمت های اداری و اجرایی وزارت آموزش و پرورش است که غیرقانونی بوده و باید هرچه سریع تر از این سمت ها برکنار شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اخیرا قانون "ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی" را باعث بروز مشکلاتی در خصوص به کارگیری نیروهای حق التدریس در مدارس اعلام کرده و گفته بود قادر به بکارگیری نیروی جایگزین بازنشستگانی که به صورت 2 تا 6 ساعت در روز مشغول تدریس در مدارس هستند، نیستیم.

نظر شما