شناسهٔ خبر: 111876 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: دفتر مقام معظم رهبری

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه درس خارج فقه:

مسئولیت فاجعه بزرگ منا بر دوش حکام عربستان سعودی است/ به‌جای فرافکنی، مسئولیت خود را بپذیرند و از امت اسلامی عذرخواهی کنند

رهبر انقلاب در جلسه درس خارج فقه/* حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرافکنی حکام عربستان و سرباز زدن از پذیرش مسئولیت این فاجعه را نادرست و اقدامی عقیم و بی‌اثر خواندند و گفتند: دنیای اسلام سؤالات زیادی دارد و جان‌باختن بیش از هزار نفر در این حادثه مسئله کوچکی نیست.

به گزارش «نماینده»،حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه در سخنانی با اشاره به فاجعه بزرگ منا، تأکید کردند: دنیای اسلام سؤالات زیادی در این خصوص دارد و حکام عربستان بجای فرافکنی، باید با عذرخواهی از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار، مسئولیت خود را در این حادثه سنگین بپذیرند و به لوازم آن عمل کنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، حادثه تلخ منا و تبدیل شدن عید قربان به عزای امت اسلامی را یادآور شدند و افزودند: انسان لحظه‌ای نمی‌تواند خود را از این غم فارغ بداند و این غم در چند روز اخیر بر دلهای ما و همه مسلمانان سنگینی می کند.

رهبر انقلاب، فرافکنی حکام عربستان و سر باز زدن از پذیرش مسئولیت این فاجعه را نادرست و اقدامی عقیم و بی اثر خواندند و گفتند: دنیای اسلام سؤالات زیادی دارد و جان باختن بیش از هزار نفر در این حادثه مسئله کوچکی نیست، بنابراین جهان اسلام باید برای این مسئله فکری کند.

ایشان همچنین تأکید کردند: این قضیه فراموش نخواهد شد و ملتها به طور جدی آن را دنبال خواهند کرد و سعودیها نیز باید به جای فرافکنی و متهم کردن این و آن، مسئولیت خود را بپذیرند و از امت اسلامی و خانواده‌های داغدار عذرخواهی کنند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۵ ۱۱:۵۴رضایی 0 0

    سلام 
    هاشمی ، خاتمی ، کروبی ، موسوی ، روحانی و همه طرفدارانشون در دوران احمدی نژاد و گفتگو های انتخاباتی از عزت ملی در عرصه جهانی می نالیدن و می گفتن اگه ما بیاییم همه چیزو درست می کنیم.
    حالا امروز تو خبرها اومده بود وزیر امور خارجه عربستان تو نیویورک ظریف رو به دست بوسی نپزیرفتند!
    جنتی هم ویزا ندادن بره عربستان پیگیری وضع حجاج بکنه!
    رئیس و وزیر کشور جهان ششم هم بخاطر حادثه کوچک از سازمان ملل بر میگرده کشورش تا موضوع رو پیگیری کنه ولی اینا دنبال رفیق بازیشون و موضوع برجام که مهم تر از جان مردم کشور شده رفتن نیویورک و بر نگشتن!
    البته صرف نظر بکنیم از اخبارها و دیدار های دوستانه آقایون با مسئولین عربستانی در مجمع عمومی سازمان ملل و اظهار نظر های عالمانه خاندان هاشمی!!!
    عجب عزت ملی ای!
    عجب بازگشت اعتبار به پاسپورت ایرانی!
    عجب افتخاری!
    عجب تدبیری و عجب امیدی!!
    عجب.....
                                

نظر شما