شناسهٔ خبر: 111868 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

در جلسه کمیسیون نخبگان و آینده‌نگاری علم و فناوری

مواد پیشنهادی مربوط به نخبگان در برنامه ششم توسعه بررسی شد

در جلسه کمیسیون نخبگان و آینده‌نگاری علم و فناوری مواد پیشنهادی بخش نخبگان در برنامه ششم توسعه بررسی شد.

به گزارش «نماینده» بیست و نهمین جلسه کمیسیون نخبگان و آینده‌نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه بررسی احکام پیشنهادی کمیسیون نخبگان و آینده‌نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه یافت.

در ابتدای جلسه، رئیس کمیسیون نخبگان و آینده‌نگاری علم و نوآوری به احکام نهایی شده در جلسات گذشته اشاره و ابراز امیدواری کرد که احکام مذکور در برنامه ششم توسعه لحاظ شود تا بدین وسیله اهتمام بیشتری برای تسهیل امور نخبگان و حوزه‌های علم و فناوری در نظر گرفته شود.

در ادامه جلسه، احکام پیشنهادی با توجه به آسیب‌شناسی وضع موجود، توجه به سند راهبردی کشور در امور نخبگان، اساسنامه بنیاد ملی نخبگان و سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ارائه شد.

"اجرایی سازی طرح شناسایی و هدایت تحصیلی استعدادهای برتر(شهاب) "، "تقویت ابعاد معنوی، بصیرت افزایی، خودباوری و تعلق ملی با توجه به نقشه مهندسی فرهنگی"، "ایجاد سامانه جامع اطلاعاتی نخبگان"و"بهره گیری از ظرفیت خیرین و موقوفات در جهت حمایت از علم و فناوری و نخبه پروری"، "تسهیلات مسکن و ازدواج "،"حمایت مادی و معنوی از محیط های علمی نخبه پرور" از مواد پیشنهادی کمیسیون برای بخش نخبگان در برنامه ششم توسعه بود.

برچسب‌ها:

نظر شما