شناسهٔ خبر: 111679 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی حادثه منا را در اولویت بررسی قرار می‌دهد

پژمانفر431 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کمیسیون فرهنگی با هماهنگی انجام شده دستور کار تعیین شده خود را کنارگذاشته و حادثه منا را با دعوت از مسئولین با جدیت پیگیری می کند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره عدم کفایت رژیم آل سعود در اداره حج و حادثه رخ داده در منا گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس با هماهنگی انجام شده دستور کار تعیین شده خود را کنار گذاشته و حادثه منا را با دعوت از مسئولین با جدیدت پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: تمامی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با توجه به اولویت کاری مسئولین مرتبط با مسئله پیش آمده در منا در دست اندرکاران امور حج را در کمیسیون دعوت می کند تا بررسی این مسئله مهم در چندین جلسه مورد بررسی قرار گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این که امروز مسئله دیکتاتوری سعودی ها یک مسئله داخلی نیست، گفت: دیکتاتوری و زورگویی آل سعود در چارچوب کشور عربستان قرار ندارد و این بی‌تدبیری و زورگویی بر پیکره جهان اسلام صدمه وارد می‌کند، امروز دود عملکرد شوم این رژیم در چشم جهان اسلام رفته و کشورهای مسلمان از این بی لیاقتی آسیب های جدی دیده‌اند.

پژمانفر با بیان این که مسئله حج بزرگترین مسئله جهان اسلام است، اظهار داشت: بی کفایتی عربستان در سال‌های پیش هم جان بسیاری از زائران حرم الهی را گرفته است، اما متاسفانه امسال شاهد اقدامات بسیار زننده و سوء مدیریت‌های شدیدی بودیم به طوری که دو حادثه سقوط جرثقیل و کشتار منا خشم تمامی کشورهای مسلمان را درآورده است که امیدواریم به زودی این مسئله مهم به فراموشی سپرده نشود.

وی با تاکید بر این که مسئولین دولتی به ویژه شخص رئیس جمهور باید این مسئله را پیگیری کند، تاکید کرد: آقای رئیس جمهور در سفر نیویورک و در حاشیه جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد باید با جدیت این مسئله را پیگیری کند و باید با مذاکره با سایر کشورها عربستان در خصوص پاسخگویی در برابر این حادثه مجاب کنند، مجلس نیز باید با جدیدت حضور پیدا کرده و رئیس مجلس با هماهنگی سایر مجالس کشورهای اسلامی در برابر این حادثه دلخراش موج عظیمی علیه عربستان ایجاد کرده و اداره حج را از دست سعودی ها خارج کنند.

نظر شما