شناسهٔ خبر: 111352 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پرسش مهر روحانی از دانش آموزان/فرصت‌های جدید بعد از توافق هسته‌ای چیست؟

روحانی// رئیس‌جمهور گفت: به نظر شما بعد از انجام توافق هسته‌ای با ۶ قدرت بزرگ دنیا چه فرصت‌های تازه‌ای پیش روی ما گشوده شده و فرصت‌های جدید چیست؟

به گزارش «نماینده»، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز(چهارشنبه) در مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه پسرانه باقرالعلوم تهران در منطقه ۱۴ اظهار داشت: اول مهر بهار علم و اندیشه است و مدرسه باید محیط شناخت برای دانش‌آموزان باشد.

وی افزود:‌ کلید یادگیری و پیشرفت سؤال است و کشور برای ساختن آینده دانش‌آموزان بسیج شده است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه سؤال کردن فواید بسیاری دارد، گفت: اینکه از محیط زیست‌تان و زندگی عادی‌تان بپرسید و تحقیق کنید، جامعه را بهتر می‌شناسید و برای آینده خودتان بهتر برنامه‌ریزی می‌کنید و همه تلاش پدران و مادران شما، دولت و مسئولین شما و تمام کشور برای آینده شما دانش‌آموزان است.

روحانی افزود: امروز که بنده شما را می‌بینم معنایش این است که دو دهه بعد در میان جمع شما متخصصان کاردان، پزشکان متخصص و کارگران ماهر و هنرمندان و هر کدام از شما شغلی را باید بر عهده بگیرید و آن شغل را به بهترین نحو باید انجام دهید.

وی تصریح کرد:‌ اگر همه به فکر آینده بهتر کشور باشیم و همه سؤال کنیم که چرا امروز وضع ما این چنین است و بهتر نیست و کشور خودمان را با سایر کشورها مقایسه کنیم و بپرسیم که گذشته برای ما پدران، اجداد و بزرگان ما چه کردند و برای آینده به فکر باشیم می‌توانیم آینده بهتری را برای کشور خودمان داشته باشیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه چیز در گرو علم و دانش است و باید از فرصت مدرسه به بهترین وجه بهره‌مند شویم، گفت: آینده شما و شغل و مقام شما و خدمت‌تان به کشور از همین کلاس‌های درس و یاد گرفتن‌ها و سؤال کردن‌ها و گفت‌وگو و مطالعه کردن‌ها به وجود می‌آید، ‌ این فرصت را قدر بدانید زیرا بهترین سال‌های زندگی شما است.

روحانی تاکید کرد: دانش‌آموزان سراسر کشور امسال همه باید بدانیم با تلاش بزرگی که ملت بزرگ‌ و دیپلمات‌های ما انجام دادند و پیروزی هسته‌ای امروز فضای جدیدی پیش روی کشور و ملت ما قرار داده و تمام امید ما این است که تمام زنجیرهایی که بر اقتصاد و زندگی مردم، دشمنان ما بسته بودند، باز شود و ما منتظر آن روز در هفته و ماه‌های آینده هستیم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: با توافق هسته‌ای فضای جدیدی پیش روی کشور و ملت ما گشوده شده است.

وی ادامه داد: در آینده نیز شاهد فضای بازتر برای کار بیشتر خواهیم بود تا بتوان از امکانات کشورمان به بهترین نحو استفاده کنیم و رشد بیشتر را رقم بزنیم و به امید ترقی بیشتر تلاش و کوشش کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید از شرایط فعلی زندگی‌تان راضی باشید و همیشه باید به فکر پیشرفت و شرایط بهتر باشید، افزود: دنبال شرایط بهتر بودن مسیری است که می‌تواند زندگی ما را متحول کند.

روحانی تاکید کرد: امسال پرسش مهری که بنده از شما دانش‌آموزان دارم و مانند سال‌های گذشته که به خوبی به این پرسش‌ها پاسخ گفتید می‌خواهم به پرسش امسال هم پاسخ دهید و سؤال بنده از شما این است شما دانش‌آموزان عزیزی که سرمایه اصلی کشور ما هستید به نظر شما بعد از انجام توافق هسته‌ای با ۶ قدرت بزرگ دنیا چه فرصت‌های تازه‌ای پیش روی ما گشوده شده و فرصت‌های جدید چیست.

وی ادامه داد: به نظر شما دانش‌آموزان چه فرصت‌های جدیدی از منظر اقتصادی، فرهنگی و... برای کشور ما پس از توافق به وجود می‌آید؟ به هر حال شما فکر می‌کنید که بعد از پایان تحریم و در ماه‌های آینده فرصت پیش روی ما چیست و چگونه باید به بهترین وجه از این فرصت استفاده کنیم.

 

نظر شما