شناسهٔ خبر: 111285 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پیام حدادعادل به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید:

نسلی آگاه به هویت اسلامی و ایرانی تربیت کنیم

حدادعادل/2 رئیس هیأت امنای کانون مدارس اسلامی در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید گفت: وظیفه ماست که نسلی آگاه به هویت اسلامی و ایرانی تربیت کنیم تا همواره، نه از سر تعصّب بلکه با آگاهی، به ایرانی بودن و مسلمان بودن خود افتخار کند.

به گزارش «نماینده»، در پیام غلامعلی حداد عادل رئیس هیأت امنای کانون مدارس اسلامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی آمده است: معلمان گرامی، مدیران ارجمند مدارس، اعضای محترم کانون مدارس اسلامی! فرا رسیدن اوّل مهر و آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۴، بار دیگر فرصتی به دست‌ می‌دهد تا کانون، سلام و سپاس خود را به حضور یکایک شما تقدیم کند.

شروع سال تحصیلی، که نوروز آموزشی محسوب می‌شود، هنگام و هنگامه تجدید عهد معلّمان است؛ تجدید عهد با خداوندی که ما را با عهد الست به بندگی فرا خوانده، تجدید عهد با پیامبر گرامی اسلام و قرآن، تجدید عهد با ائمّة هدی(ع) و تجدید عهد با شهیدان انقلاب اسلامی و امام شهیدان، برای تربیت نسلی که شایستگی‌های لازم را برای پاسداری از ارزش‌های اسلامی داشته باشد.

در ادامه این پیام آمده است: وظیفه ما این است که نسلی آگاه به هویت اسلامی و ایرانی تربیت کنیم تا همواره، نه از سر تعصّب بلکه با آگاهی، به ایرانی بودن و مسلمان بودن خود افتخار کند و در برابر تندبادها و سیلاب‌های ویرانگر ایستادگی داشته باشند. اکنون که کشور ما، به برکت انقلاب اسلامی، به «استقلال» و «آزادی» و «جمهوری اسلامی» دست یافته، پاسداری از این میراث گرانقدر که آسان نیز به‌دست نیامده، در درجه اوّل برعهده پدران و مادران و خانواده‌ها و سپس برعهده مدارس و مؤسّسات آموزشی است.

فرصت را غنیمت می‌شمرم و از خداوند بزرگ برای همة خواهران و برادران معلّم در سراسر کشور طلب توفیق می‌کنم.

نظر شما