شناسهٔ خبر: 111256 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

سخنان مرعشی جرم است/ داعیه داران خط امام به سخنان امام احترام بگذارند

حسین مرعشی آصفری در پاسخ به این سوال که آیا این نوع سخنان از نظر حقوقی جرم تلقی نمی شود گفت: این اظهارات جرم است و نباید مسئولین به این نوع الفاظ و این رفتارهای اینها کوتاه بیایند و دستگاههای مسئول باید به این نوع اقدامات واکنش نشان دهد و برخورد با آنها را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش «نماینده»، محمد حسین آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سخنان توهین آمیز اخیر مرعشی اظهار داشت: متاسفانه این افراد تحلیل درستی از جامعه ندارند و مردم را نمی شناسند و این گونه با اعتقادات و گفتمان مردم بازی کردن در شان کسانی که به دنبال پست و مقام و مسئولیت در جمهوری اسلامی هستند نیست.
وی افزود: اینها خودشان را از مسئولین نظام می دانند در شان آنها نیست و نشان می دهد این افراد خود را بالاتر از مردم و جامعه و دیگران می دانند و فکر می کنند از دیگران بیشتر می فهمند و می دانند و خود بینی اینها باعث شده چنین حرف ها و موضع گیری هایی را داشته باشند.
آصفری تاکید کرد: این سخنان با آن حرفی که امام (ره) فرمودند مردم ولی نعمت ما هستند با سخنان مقام معظم رهبری که می فرمایند ما نوکر مردم هستیم جور در نمی آید. کسانی که خود را داعیه دار خط امام(ره) می دانند و داعیه دفاع از امام دارند باید به عقاید امام احترام بگذارند و کجا حضرت امام(ره) اینگونه درباره مردم سخن می گفتند؟
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: امام مردم را ولی نعمت خود می دانستند و به آراء و عقاید مردم احترام می گذاشتند و همینطور مقام معظم رهبری به آراء و عقاید مردم احترام می گذارند و این گونه رفتارها رفتارهایی است که باید از آن دست بردارند.
وی افزود: اینچنین موضع گیری هایی از نا اهل بودن است و معتقدم اینها نتوانسته اند دغدغه های مردم را به جامه عمل بپوشانند و لذا از عصبانیت در مورد مردم اینگونه سخن می گویند.
آصفری در پاسخ به این سوال که آیا این نوع سخنان از نظر حقوقی جرم تلقی نمی شود گفت: این اظهارات جرم است و نباید مسئولین به این نوع الفاظ و این رفتارهای اینها کوتاه بیایند و دستگاههای مسئول باید به این نوع اقدامات واکنش نشان دهد و برخورد با آنها را در دستور کار قرار دهد.

نظر شما