شناسهٔ خبر: 111156 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۲۰درصد بازار صادراتی سیمان ایران از دست رفت

سیمان43 دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه صنعت سیمان در ۵ ماهه نخست امسال ۸ درصد از بازار داخلی و ۲۰ درصد از بازارهای خارجی خود را از دست داده است، گفت:وضعیت صنعت سیمان کشور در شرایط مناسبی قرار ندارد.

به گزارش «نماینده»، عبدالرضا شیخان با اشاره به اینکه براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در مردادماه سیمان از شمول قیمت گذاری خارج شده است، اظهار داشت: در حال حاضر عرضه و تقاضای سیمان در بازار متعادل نیست و همین موضوع مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اعلام اینکه مشغول تعادل سازی عرضه و تقاضای سیمان در سطح بازار هستیم، افزود: صنعت سیمان در ۵ ماهه نخست امسال ۸ درصد از بازار داخلی و ۲۰ درصد از بازارهای خارجی خود را از دست داده است که این امر نشان می دهد صنعت سیمان کشور در شرایط مناسبی قرار ندارد.

وی اضافه کرد: به صورت کلی هر کارخانه سیمان مجاز است معادل ۲ ماه دپوی کلینکر داشته باشد اما امروز حدود ۵ میلیون کلینکر مازاد بر ذخیره در کشور وجود دارد.

شیخان با اعلام اینکه نگرانیم رتبه نخست ایران در صادرات سیمان تنزل پیدا کند، گفت: براساس آمار ایران چهارمین تولیدکننده سیمان در دنیا است که به نظر می رسد بروز مشکلات در این صنعت جایگاه ایران را با تغییرات منفی مواجه کند.

نظر شما