شناسهٔ خبر: 111037 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس :

عزم جدی برای حل مشکلات پایتخت وجود ندارد

حسین طلا/431 سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این مطلب اظهار کرد: معمولا هر سال و با آغاز پاییز شاهد ترافیک سنگین در بیشتر خیابان ها، بزرگراه ها و معابر پایتخت هستیم.

به گزارش «نماينده»، حسین طلا تصریح کرد: اکنون یک هفته به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها مانده بنابراین دولت، پلیس راهور و شهرداری باید هرچه سریعتر تمهیدات لازم برای کنترل این مساله را بیاندیشند.
وی افزود: متاسفانه در سال های گذشته به توسعه حمل و نقل عمومی از سوی بخش دولتی توجه چندانی نشده است.
وی تاکید کرد: تهران با مشکل دائمی ترافیک، آلودگی هوا و کمبود پارکینگ دست و پنجه نرم کرده در حالی که برای حل معضل ترافیک به عنوان یکی از مشکلات مهم این کلانشهر نیازمند همكاری تمام دستگاه‌ها و سازمان های بخش دولتی و همچنین مدیریت شهری هستیم.
نماینده مردم تهران بیان کرد: ارتقاء و بهبود كيفيت زندگی شهروندان باید جزو اولویت های مسوولان باشد و در مقابل شهروندان نیز توسعه حمل و نقل عمومی را با هدف برخورداری از هوایی پاک و تمیز از دولت و مدیریت شهری مطالبه کنند.
وی توضیح داد: به حتم اگر وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی ساماندهی شود شهروندان نیز با خودروهای شخصی تردد نمی کنند در نتیجه میزان آلاینده ها، ترافیک، مصرف سوخت و... کاهش چشمگیری می یابد.
وی تصریح کرد: نگاهی به گزارش ها و آمارهای موجود نشان می دهد استاندارد نبودن وسايل نقليه، استاندارد نبودن معابر و همچنین نبود فرهنگ ترافيك سبب بروز مشکلات فراوانی در شهر شده است.
طلا خاطر نشان کرد: اگر دولت و شهرداری به دنبال حل مشکلات تهران هستند باید از کارشناسان و متخصصان امور شهری و... دعوت کرده و از راهکارهای علمی این عزیزان استفاده کنند.
وی گفت: با افزایش تعداد خودروها اکنون تهران تبدیل به یک پارکینگ بزرگ شده و شهروندان را با مشکلات فراوانی مواجه ساخته است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: با توجه به این مساله به جرات می توان گفت که تهران از کمبود پارکینگ به شدت رنج می برد وتعداد و حجم فعلی پارکینگ های عمومی پاسخگوی نیاز شهروندان نیست بنابراین مدیریت شهری باید هرچه سریعتر راهکاری برای این مشکل بیابد.
وی توضیح داد: کمبود پارکینگ آنچنان مشهود است که روزانه تعداد زیادی از شهروندان مجبورند خودروهای خود را حتی در جاهایی که پارک ممنوع است، بگذارند؛ این مساله سبب شده تا ترافیک نیز سنگین تر شود اما از مردم نمی توان ایراد گرفت زیرا تا امکانات فراهم نشود وضعیت به همین روال باقی خواهد ماند.
این نماینده اظهار کرد: شهرداری باید برنامه ریزی مناسبی برای ساخت و افزایش تعداد پارکینگ های پایتخت داشته باشد زیرا روزانه زمان زیادی از وقت افراد صرف یافتن جای پارک می شود.
وی گفت: متاسفانه برخی از دستگاه ها و سازمان های دولتی نیز پارکینگ مناسب تعداد کارمندان خود پیش بینی نکرده اند و این مساله سبب نارضایتی شهروندان شده است در حالی که شهرداری باید هنگام ارائه مجوزهای لازم نسبت به این مهم توجه بیشتری نشان دهد.
طلا در پایان عنوان کرد: امیدوارم شهرداری هرچه سریعتر نسبت به ایجاد ظرفیت حداقل یک میلیون جای پارک در پایتخت اقدام کند زیرا در غیر این صورت شاهد شلوغی بیش از حد کوچه ها، معابر و خیابان ها به دلیل پارک خودروها خواهیم بود.

نظر شما