شناسهٔ خبر: 110772 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پرواز پهپادهای ایران تا عمق اسرائیل+عکس

 پهپاد امریکایی مدیر مرکز هوا فضای رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت: با توجه به توان پهپادهای ایران و حزب‌الله، توسعه فن‌آوری لازم دفاعی چالش بزرگ شرکت‌های مرتبط با امور دفاعی و هوا فضا اسرائیل شده است.

به گزارش «نماینده»، «تال انبار» رییس بخش هوا فضای اسراییل در اظهار نظری جالب توجه درباره تهدیدهای نظامی فراروی رژیم اسرائیل گفت: «پهپاد ایرانی "شاهد ۱۲۹" که قادر به حمل موشک‌های هدایت شونده ضد تانک است، یکی از تهدیدهای فوری می‌باشد که امروزه اسرائیل با آن مواجه است.»

تل انبار در گفت‌وگو با وبگاه آمریکایی «وایس نیوز» افزود که حزب‌الله لبنان نیز می‌تواند با استفاده از پهپاد ایرانی شاهد ۱۲۹ از خاک لبنان به اهداف داخل اسرائیل ضربه وارد کند.
 

 پهپادهای ایران

پهپاد شاهد ۱۲۹ مجهز به جنگ افزار


مدیر مرکز هوا فضای اسرائیل در ادامه با لزوم ایجاد سامانه‌های دفاعی برای مقابله تهدید پهپادهای ایرانی و غیره افزود، با توجه به پهپادهای دشمنان (ایران و حزب الله) توسعه فن آوری لازم دفاعی چالش بزرگ شرکت‌های مرتبط با امور دفاعی و هوا فضا اسرائیل شده است. پهپادها دارای رادار کوچک و کم حرارت هستند. هرچند آن‌ها در واقع پنهان کار نیستند اما می‌توان پهپاد‌ها را در زمره هواپیماهای کوچک رادار گریز به حساب آورد. همچنین ساخت سامانه ردگیری و شناسایی چنین پرنده‌های رادار گریزی سخت است اما بهرحال صنایع هوا فضای اسرائیل باید تلاش خود را در این زمینه انجام دهد.
 

 پهپادهای ایران

نمایی دیگر از پهپاد شاهد ۱۲۹


این وبگاه آمریکایی در تحلیلی با اشاره به سوابق ترس اسرائیل از پهپادهای ایران و برخی نیروهای مبارز منطقه نوشت: از سال ۲۰۰۴ به این سو پهپادهای ساخت ایران که در خدمت حزب‌الله لبنان بودند با عبور از آسمان اسرائیل به سمت مرزهای شمالی رفته‌اند. حزب‌الله لبنان همچنین در جریان جنگ‌های ۳۴ روزه در سال ۲۰۰۶ علیه اسرائیل از پهپادهای ساخت ایران استفاده کرد. حزب‌الله در سال ۲۰۱۲ نیز پهپاد ساخت ایران را به تاسیسات هسته‌ای دیمونا در عمق اسرائیل نزدیک نمود. نیروهای مقاومت حماس در کرانه باختری نیز از انجام چنین عملیاتی خبر داده‌اند و این اواخر گروهی از آن‌ها در حال آماده کردن پهپاد مجهز به سلاح در الخلیل برای حمله به اسرائیل دستگیر شدند.

نظر شما