شناسهٔ خبر: 110501 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم

داعشی های عرب کفش دزدند

یک عضو انگلیسی گروه تروریستی داعش در سوریه از اخلاق و رفتار بد همقطاران عرب خود در این کشور به ستوه آمد و گفت: آنها کفش های مرا به سرقت می برند و مثل بچه ها رفتار می کنند.

به گزارش «نماینده»، عمر حسین یک محافظ امنیتی در سوپرمارکت موریسونز بود و پیشتر در "های وایکومب" زندگی می کرد. او در یکی از یادداشتهای خود در اینترنت نوشت که نیروهای به زعم او جهادی دیگر به حقوق و حریم وی احترام نمی گذارند و هنگامی که وی خواب است با صدای بلند صحبت می کنند و مانند بچه ها رفتار می کنند.

وی که در یادداشتهای خود از نام اسلامی ابوسعید بریطانی استفاده می کند، به عناصر تندرو غربی که به فکر عزیمت به سوریه هستند، هشدار داد که عربها فرهنگی نادر دارند که با شیوه زندگی غربیها بسیار متفاوت است.

به گزارش سایت شبکه المنار، این داعشی انگلیسی عادت های آزاردهنده ای را که از هم قطاران خود در سوریه مشاهده کرده است، تحت عناوین مختلف لیست می کند. وی در همین راستا از برخی رفتارهای عربها در هنگام انجام کارهای اداری انتقاد می کند و می نویسد: در اداره ها پشت سر یکدیگر در یک صف نمی ایستند و ممکن است برای نیم ساعت در یک صف منتظر بمانی اما یک فرد عرب از راه می رسد و نظم صفوف را به هم می زند و در ابتدای صف می ایستد.

وی ذیل عنوان " آداب غذا خوردن" می نویسند: برادران عرب ما یا همان برادران سوری ما از قوانین و مقررات اصلی برای حُسن برخورد به دور هستند.

این داعشی انگلیسی توضیح داد که هنگام تقدیم غذا به دوستان تروریستش همگی در اتاق به وی حمله می کردند؛ از این رو از تقدیم غذا به آنها امتناع می کرد تا اینکه هر کسی روی صندلی خود بنشیند. او افزود که باید با آنها مانند دانش آموز مدارس ابتدایی رفتار کنم. یکی از عادتهای عجیب تروریستها که این داعشی انگلیسی از آنها سخن راند، "سرقت کفشها" بود.

برپایه این گزارش، می توان سخنان طولانی این داعشی انگلیسی را اینگونه خلاصه کرد که داعشی های عرب طبق اصول و قوانین و مقررات رفتار نمی کنند و آیا سخنان وی برخاسته از نوعی تبعیض نژادی در داخل این گروه افراطی است؟
 

نظر شما