شناسهٔ خبر: 110489 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ویژگی های پدر شهید جهان آرا از زبان وزیر اطلاعات

وزیر اطلاعات گفت: مرحوم جهان آرا از دنیا بهره ای نبرد اما دیگران را از دنیا بهره مند کرد.

به گزارش «نماینده»، مراسم تدفین پیکر سید هدایت الله جهان آرا پدر شهیدان جهان آرا، پیش از ظهر امروز جمعه ۲۷ شهریور با حضور جمعی از بسیجیان، رزمندگان دوران دفاع مقدس و مسئولان کشور در بهشت زهرای تهران برگزار شد.

سید محمود علوی وزیر اطلاعات پس از خاکسپاری زنده یاد جهان آرا بر سر مزار این پدر شهید گفت: او از دنیا رفت و چیزی برای خودش جمع نکرد. آن چه برایش مهم بود عزت انقلاب و نظام اسلامی بود. مرحوم جهان آرا، همیشه دلسوز مردم بیچاره ای بود که پناهی جز خدا نداشتند و همیشه در کار فراهم کردن جهیزیه و امکانات برای دخترهای مستضعف و آبرودار بود که می خواستند به خانه بخت بروند ولی توانایی مالی این کار را نداشتند. مرحوم جهان آرا برای همه این افراد، در حکم پدر بود.

وی افزود: این پدر شهید در صورت شناسایی و پیدا کردن بیمارانی که به بیماری سخت مبتلا بودند، به دنبال فراهم کردن هزینه های درمان آن ها بر می آمد و این کار را هم با عشق و سوز و گداز فراوان انجام می داد. یکی دیگر از مواردی که در اخلاق این پدر شهید وجود داشت، این بود که سعی می کرد از هم گسستگی ها و جدایی ها را تبدیل به دوستی کند. این کار را هم در فامیل و هم در میان دوستان و آشنایانش انجام می داد و دل های از هم بریده را به هم وصل می کرد. به عبارتی، زبان او، زبان نشاندن همه سر یک سفره بود و دلش خوش بود که در این زندگی دنیا، منشا خیر برای دیگران باشد.

وزیر اطلاعات در ادامه گفت: مرحوم جهان آرا از دنیا بهره ای نبرد اما دیگران را از دنیا بهره مند کرد. چند سال پیش که همسرش، مادر شهیدان جهان آرا درگذشت همه او را در جمع و سر حال می دیدند در حالی که او از فقدان همسرش رنج می کشید و دلتنگ او بود.

علوی گفت: یکی از وصیت های پدر شهیدان جهان آرا این بود که ذکر و یاد شهدا را فراموش نکنید. او از دنیا رفت و چیزی برای خودش جمع نکرد اما یک دنیا عمل صالح با خودش به دنیای باقی برد.

نظر شما