شناسهٔ خبر: 110488 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

هشدار گروههای مقاومت به صهیونیست‌ها

«خالد البطش» از رهبران جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که خیل شهادت طلبان به راه افتاده است و گروه‌های فلسطینی در برابر تقسیم، یهودی سازی و تخریب قدس ساکت نخواهند نشست.

به گزارش «نماینده» به نقل شبکه خبری المیادین، رژیم صهیونیستی امروز جمعه برای مقابله با هرگونه تحرکات فلسطینیان بیش از ۵ هزار نیروی پلیس را در قدس شرقی و در منطقه قدیمی قدس مستقر کرده است.

محدودیت بر نمازگزارن مرد در مسجد الاقصی

در این میان نیروی پلیس اسرائیل ورود مردان کمتر از ۴۰ سال به مسجد الاقصی برای برگزاری نماز جمعه را ممنوع اعلام کرد.

پلیس اسرائیل دلیل این تصمیم را دریافت برخی اطلاعات مبنی بر اینکه تعدادی از جوانان فلسطینی به دنبال ایجاد ناامنی در بیت المقدس هستند، ذکر کرد.

برای ورود زنان به مسجد الاقصی محدودیتی اعلام نشده و تمام گروههای سنی می توانند نماز جمعه را در این محل ادا کنند.

درگیری نظامیان صهیونیست با فلسطینی‌ها در قدس

اما تحولات امنیتی در قدس شرقی نیز حاکی از این است که روز گذشته جوانان فلسطینی به منظور محکوم کردن تجاوزات اسرائیل به مسجد الاقصی با نیروهای امنیتی اسرائیلی در برخی روستاها و محله های مسکونی قدس درگیر شدند.

«محمد ابو الحمص» عضو کمیته پیگیری در روستای «العیسویة» گفت، نیروهای اسرائیل با استفاده از بمب های گازی اهالی روستا را هدف قرار داند که در نتیجه آن دهها نفر مجروح شدند.

منطقه «الشیاح» از توابع «رای العامود» در شهرک «سلوان» در قدس نیز صحنه درگیری های مشابه بود که نیروهای اسرائیلی در جریان آن از مقادیر فراونی بمب های گازی استفاده کردند.

نیروهای اسرائیلی همچنین شهرک «حزما» در قدس اشغالی را مورد یورش قرار داده و با استفاده از بمب های آتش زا به دنبال افراد مشکوک به سنگ پرانی به سمت اتوبوس حامل شهرک نشینان بودند که در جریان آن راننده اتوبوس مجروح شده بود.

در «الطور» در قدس اشغالی نیز درگیری هایی رخ داد اما تلفاتی نداشت.

در شمال بیت لحم نیز یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی مجروح شد.

در  درگیری هایی این منطقه فلسطینی ها در اطراف مسجد «بلال بن رباح» با سربازان اسرائیلی که از گلوله های واقعی و بمب های صوتی و گازهای اشک آور استفاده می کردند، درگیر شدند.

هشدار گروههای مقاومت به صهیونیست‌ها

از سوی دیگر «خالد البطش» از رهبران جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که خیل شهادت طلبان به راه افتاده است و گروه‌های فلسطینی در برابر تقسیم، یهودی سازی و تخریب قدس ساکت نخواهند نشست.

در مقابل احزاب یهودی در چهارچوب راهپیمایی به مناسبت اعیاد یهودی خواستار یورش به مسجد الاقصی شدند و پلیس اسرائیل نیز دستور داده است تا به سمت فلسطینیانی که در مسجد الاقصی مانع از ورود صهیونیست‌ها شوند تیراندازی شود.

حزب راستگرای افراطی لیکود به‌رهبری «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی بیانیه‌ای در سایت‌های اجتماعی، صهیونیست‌ها را به یورش گسترده به مسجد‌ الاقصی فراخواند.

 در بیانیه حزب لیکود که در برخی رسانه‌های خبری و سایت‌های اجتماعی منتشر شد از صهیونیست‌ها خواسته شده است که به‌طور گسترده به مسجد‌ الاقصی یورش ببرند.

صهیونیست‌ها با حمایت نیروهای اسرائیلی طی چند روز اخیر به صورت گسترده به مسجد الاقصی یورش بردند که با مقابله فلسطینان مواجه شدند. در این درگیری‌ها بیش از ۱۰۰ فلسطینی زخمی شدند و  بخش‌های از مسجد الاقصی نیز آسیب دیده است.

فراخوان جنبش حماس برای تظاهرات روز خشم

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز طی فراخوانی مردم فلسطین را به مشارکت گسترده و پرشور در تظاهرات امروز جمعه به‌ نشانه حمایت از مسجد الاقصی دعوت کرد.

جنبش حماس طی فراخوانی از مردم فلسطین خواست تا در تظاهرات خشم امروز جمعه که در محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و یاری این مسجد مقدس برگزار خواهد شد، شرکت نمایند.

در بیانیه حماس آمده است که این تظاهرات پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مسجد الخلفاء برگزار خواهد شد.

درخواست اخوان برای علام حمایت از مسجدالاقصی

جماعت اخوان المسلمین مصر طی فراخوانی خواستار برگزاری تظاهرات در مقابل سفارتخانه های رژیم صهیونیستی و همپیمانان آن در روز جمعه این هفته و اعلام حمایت از مسجد الاقصی شد.

این در حالی است که یک گروه از شهرک نشینان صهیونیست دیروز پنج‌شنبه نیز در میان حراست شدید نیروهای پلیس رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی یورش بردند.

نیروهای اشغالگر قدس طی چند روز گذشته به‌طور مکرر به صحن‌های مسجد الاقصی یورش برده نمازگزاران حاضر در این مسجد و مصلای قبلی را با شلیک گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور هدف حمله خود قرار دادند که طی آن ده‌ها نفر زخمی شدند.

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی با اشاره به ضعف موضع تشکیلات خودگردان و اتحادیه عرب در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی تأکید کرد که این مواضع ضعیف هرگز مانع تجاوزات صهیونیست‌ها نخواهد شد.

نظر شما