شناسهٔ خبر: 110402 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

افضلی فرد:

عزم جدی برای مبارزه با زمین‌خواری وجود ندارد/ با معلول‌ها برخورد می‌شود!

افضلی فرد/ 2 سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه در کشور عزم جدی برای مبارزه با زمین‌خواری وجود ندارد، گفت: مسئولان به جای برخورد با علت، عوامل و ریشه‌ها به دنبال برخورد با معلول و پاک کردن صورت مسئله هستند.

به گزارش «نماینده» مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به زمین‌خواری در استان‌های مختلف کشور، گفت: گسترش زمین‌خواری در استان‌های مختلف معلول این امر است که عزم جدی برای برخورد با این معضل در کشور وجود ندارد و ما در مواجهه با این مسئله شاهد هستیم که با معلول‌ها برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولان مربوطه در مواجهه با زمین‌خواری به دنبال برخورد با معلول و پاک کردن صورت مسئله و از بین بردن آثار جرم هستند که از جمله آن می‌توان به همین تخریب‌هایی که به طور ظاهری انجام می‌شود اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس اضافه کرد: البته تخریب‌ها باید انجام شود، اما اینکه چه عواملی در این ساخت و سازهای غیرقانونی نقش دارند و چه فرایندی در ارتباط با این ساخت و سازهای غیرمجاز طی شده، سر جای خود باقی می‌مانند و توجهی به آنها نمی‌شود.

افضلی فرد اظهار داشت: فرایند، عوامل و دست‌هایی که باعث شده‌اند تا زمین‌خواری و تصرفات غیرمجاز و جعل اسناد و ساخت و سازهای غیرقانونی به وجود آید، سر جای خود هستند و این تخریب‌ها نمی‌تواند درمان ریشه‌ای برای مقابله با زمین‌خواری باشد و فقط آثار جرم را از بین می‌برد.

وی افزود: وقتی که افراد متخلف در ادارات که در واقع زنجیره و تسهیل‌کننده امر زمین‌خواری هستند به مسئولان مافوق معرفی می‌شوند و برخوردی با آنها صورت نمی‌گیرد، باعث می‌شود تا عوامل زمین‌خواری بر جای خود باقی بمانند و علت اصلی زمین‌خواری همچنان پابرجا باشد؛ مبارزه کردن با معلول در بحث زمین خواری راه درمان نیست و کاری را از پیش نمی‌برد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: در ارتباط با جعل اسناد نیز با عوامل متخلف در این حوزه باید برخورد صورت گیرد و مشخص شود که عوامل جعل سند در بحث زمین‌خواری چه کسانی هستند؟

افضلی‌فرد در پایان خاطرنشان کرد: علت اصلی در بحث زمین‌خواری و اینکه این موضوع حل و فصل نمی‌شود این است که ما با ریشه‌ها و علل و عوامل به وجود آورنده آن توجه نمی‌کنیم و معمولاً با معلول مبارزه می‌کنیم. صورت مسئله را پاک کرده و آثار جرم را از بین می‌بریم و طبیعی است که این رویه پاسخگوی مبارزات نیست.

نظر شما