شناسهٔ خبر: 110309 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه خبر ورزشی

خیانتی که این بازیکن تیم ملی کرد

مهرداد پولادی مهرداد پولادی کاری کرد که حالا بازیکنان سرباز از تیم‌ ملی محروم شده‌اند.

به گزارش «نماینده»، استدلال مسئولان هم بي‌ربط به اين موضوع نيست كه مبادا بازيكنان مثل او بروند و ديگر نيايند. پولادي هر چند در مصاحبه آخر خود اين خبر را «مسخره» خواند و به رسانه‌هايي كه آن را منتشر كردند، تاخت اما كيست كه نداند پولادي ديگر برنمي‌گردد. مهرداد بعد از جام ملت‌ها و به قول خودش، با آن هجمه‌هايي كه برايش ساختند، تصميم به ترك هميشگي ايران گرفت. او قبل از جام ملت‌هاي آسيا گفت: «بايد تشكر كنم از مسئولاني كه اجازه دادند من به جام ملت‌ها بروم. بنده هم مثل همه به خدمت مقدس سربازي مي‌روم. قراردادم با الشحانيه تمام شد، برمي‌گردم.»

جام ملت‌ها برگزار شد، پولادي در بازي با عراق اخراج شد و بعد آن اتفاقات پيش آمد؛ اينكه اولين شايعه از اردوي تيم ‌ملي به گوش رسيد‌: «پولادي ديگر به ايران برنمي‌گردد.» چند بازيكن تيم ‌ملي هم اين خبر را تأييد كردند. حتي يكي از مسئولان تيم‌ ملي با تعجب گفت: «پولادي اشتباه كرد كه قيد ايران را زد» اما مهرداد در گفت‌وگوهاي وايبري و تلگرامي و واتس‌آپي با دوستانش اين خبر را تكذيب مي‌كرد و مدام مي‌نوشت: «برمي‌گردم.»

او در اين باره نه تنها به مردم حقيقت را نگفت بلكه به مسئولان هم درباره زمان قراردادش، اطلاعات غلط داد. پولادي از ابتداي ماجراي خدمت سربازي و كارت معافيتش گفت: «خرداد ۹۴ به ايران برمي‌گردم.»

جام ملت‌ها كه تمام شد و بحث پناهندگي مهرداد پيش آمد، ناگهان اين بازيكن حرف تازه‌اي زد: «من با الشحانيه دو فصل قرارداد دارم!» اين بود كه مسئولان تيم‌ ملي هم به خاطر اطلاعات غلطي كه مهرداد داده بود، پشت اين بازيكن ايستادند و گفتند اگر او به ايران بيايد، توسط فيفا جريمه مي‌شود. پولادي حتي در مصاحبه‌اي گفت: «پس از اينكه در آستانه آغاز رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا قرار شد به همراه تيم‌ ملي به جام ملت‌ها بروم، اعلام كردم كه پس از پايان قراردادم با الشحانيه به قانون تمكين مي‌كنم و به ايران مي‌آيم تا مشكل كارت پايان خدمتم را حل كنم. به شخصه اعتقاد دارم كارت پايان خدمت من مشكلي ندارد اما براي اينكه به مسئولان ثابت كنم مشكلي وجود ندارد و كار غيرقانوني‌اي انجام نشده، مطمئناً با به پايان رسيدن مدت قراردادم كه دو ساله است، به ايران مي‌آيم.»

اما خيلي زود فاش شد قرارداد پولادي يك ساله بوده، نه دو ساله. نوشته روزنامه‌هاي قطر پس از امضاي قرارداد پولادي، گواه اين موضوع بود؛ اينكه مهرداد تنها تا خرداد ۹۴ با الشحانيه قرارداد دارد. تازه مسئولان تيم ‌ملي فهميدند چه اتفاقي افتاده و پولادي چه اطلاعات غلطي داده است. از همان زمان مصاحبه‌ها شروع شد. علي كفاشيان كه از پولادي به شدت دلخور بود، در مصاحبه‌اي گفت: «بنده هنوز خبر خاصي از پولادي ندارم ولي آخرين بار گفته بود به ايران مي‌‌آيد. البته فكر كنم هنوز مسابقات فوتبال در قطر تمام نشده است. پولادي بايد جمع كند و به ايران بيايد. به قول شاعر بار و بنديل رو ببند، اونجا ديگه جاي تو نيست!» اما كفاشيان كه چراغ سبزي از سوي پولادي نديد، در مصاحبه بعدي لحن خود را عوض كرد: «مطمئن باشيد او را برمي‌گردانيم. تعارف نداريم، او بايد برگردد و تكليف خدمتش را مشخص كند. ما بعد از اين برايش مجوز بازي در قطر را صادر نمي‌كنيم. وقتي نتواند آنجا بازي كند، چاره‌اي غير از برگشتن ندارد.»

ماجراي دستگيري و زنداني شدن پولادي در صورت سفر به ايران هم بيشتر چشم او را براي بازگشت به ايران ترساند. در اين بين، يكي مثل عادل فردوسي‌پور هم با شوخي درباره پولادي گفت: «اصلاً كجاست اين پولادي؟ كلاً غيبش زده. فكر مي‌كنم از طريق اسكايپ بشود با او گفت‌وگو كرد. باور كن از طريق اسكايپ تو را نمي‌گيرند!»
پولادي با سربازها چه كرد؟

پولادي تصميم خود را گرفته است. ديگر در جناح چپ تيم ‌ملي اثري از مهرداد نخواهد بود. پولادي ديگر به كشور هم بازنمي‌گردد. پدر و مادر پولادي همواره در قطر كنارش هستند. او به قول خودش كم و كسري ندارد و براي هميشه در خارج از ايران باقي مي‌ماند. مهرداد اما نمي‌داند با اين كار چه مشكلاتي براي ديگر بازيكنان سرباز به وجود آورد.

حساسيت دوباره نظام وظيفه براي غيبت دوباره ملي‌پوشان در تيم ‌ملي، نشأت گرفته از همين رفتار مهرداد است. او هر بار حرف‌هايشان را عوض مي‌كند و در آخرين مصاحبه خود گفت: «قرارداد من با الشحانيه ۳ ساله است!» مهرداد حقيقت را نگفت و ميراثي به جاي گذاشت كه حالا ديگران هم عذابش را مي‌كشند. فراري شدن پولادي باعث شد تا مسئولان از خود بپرسند كه آيا ممكن است سربازهاي فعلي هم پس از خروج از كشور، چنين كاري انجام دهند!؟ در واقع رفتاري كه پولادي داشت، براي ديگر سربازان هم مشكلات زيادي به وجود آورده و آنها از حضور در تيم‌ ملي منع شده‌اند. او به تيم‌ ملي ايران ضربه زد و رفت. حالا سرمايه‌هايي مثل بختيار رحماني، سروش رفيعي، حسين ماهيني، آرش افشين و... كه فوتبال ايران براي‌شان هزينه زيادي كرده، ديگر سرمايه ملي به حساب نمي‌آيند.

نظر شما