شناسهٔ خبر: 110204 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ریاست جمهوری

روحانی در جمع خبرنگاران:

دولت باید تسهیلات لازم را به شرکت‌های دانش بنیان اعطا کند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت باید تسهیلات لازم را به شرکت‌های دانش بنیان اعطا کند، گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان گام ارزنده‌ای برای اشتغال مولد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و ممانعت از فرار مغزها است.

به گزارش «نماینده»، حسن روحانی امروز چهارشنبه در حاشیه همایش مدیران شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت به خبرنگاران گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علمی و فناوری، واسطه خوبی میان مراکز علمی و فناوری با بخش‌های اقتصاد و تولید هستند و می‌توانند نقش بسزایی در حضور محصولات در بازار، برندسازی و تجاری‌سازی ایفا کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دولت یازدهم و در دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در این عرصه انجام شده و امروز بیش از یکهزار و ۴۰۰ شرکت شناخته شده دانش بنیان وجود دارد که حمایت می‌شوند، گفت: صندوق شکوفایی و نوآوری از این شرکت‌ها حمایت می‌کند، برخی از آنها توانسته‌اند زمینه اشتغال ده‌ها نفر را ایجاد کنند. توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان از یک سو گام ارزنده‌ای برای اشتغال مولد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و ممانعت از فرار مغزهاست و از سوی دیگر، زمینه مناسبی برای تولیدات جدید در علوم، فناوری و صادرات خواهد بود.

روحانی افزود: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی درون‌زاست و باید تکیه ما بر شرکت‌های دانش‌بنیان باشد، بویژه آنکه در شرایط پساتحریم زمینه برای حضور شرکت‌های خارجی و علوم جدید در کشور بیش از پیش فراهم خواهد شد و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در همکاری و تماس با این شرکت‌ها، زمینه جذب و حضور سرمایه‌گذاران و اندیشمندان خارجی به کشور را فراهم کنند.

رئیس شورای عالی اقتصاد با اشاره به اینکه سرازیر شدن سرمایه و تکنولوژی هم موجب رونق در تولید و هم موجب حضور در بازارهای منطقه خواهد شد، چالش‌های پیش روی شرکت‌‌های دانش بنیان را یادآور شد و گفت: دولت باید هم از نظر مالی و هم از نظر مقررات و قوانین، تسهیلات لازم را به این شرکت‌ها اعطا کند، مخصوصاً شرکت‌های خارجی که می‌آیند باید برنامه‌ریزی انجام شود که آنها در کنار شرکت‌های داخلی قرار گرفته و فعالیت کنند و نفش و رسالت وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری رییس‌ جمهور، شناسایی وضعیت، نیازها و اقدامات مرتبط با این شرکت‌ها است.

نظر شما