شناسهٔ خبر: 110107 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ابراز نگرانی «بان کی مون» از یورش صهیونیست ها به مسجد الاقصی

دبیرکل سازمان ملل متحد از افزایش خشونت ها در مسجد الاقصی به دنبال اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش «نماینده» به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد از حوادث اخیر در مسجدالاقصی ابراز نگرانی کرد. وی در این باره گفت: سازمان ملل همواره بر اهمیت احترام به آزادی مذهبی برای همه و دسترسی عبادت کنندگان به اماکن مقدس خود تأکید کرده است.

بان کی مون با اشاره به خشونت ها در مسجد الاقصی گفت: این اتفاقات بار دیگر اهمیت رسیدن به توافق نهایی از طریق مذاکرات درباره همه مسائل از جمله توافق درباره اماکن مقدس را نشان می دهد. اتحادیه اروپا نیز روز سه شنبه درباره آخرین تحولات در قدس اشغالی و یورش صهیونیستها به مسجدالاقصی بیانیه ای صادر کرد.

بر اساس این گزارش، این اتحادیه در بیانیه خود درباره هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز در مسجدالاقصی که به خشونت می انجامد، هشدار داد. نظامیان رژیم اشغالگر قدس امروز نیز در یورش خود به مسجد الاقصی اقدام به پرتاب چندین نارنجک کردند که گفته می شود در پی آن داخل مسجد آتش گرفته است. به دنبال این آتش سوزی، ستون های دود از مسجد بلند شد.

به گفته منابع خبری، افراد متحصن در داخل مسجد برای مقابله با این حملات با نظامیان صهیونیستی درگیر شدند. نظامیان اسرائیلی در این حمله از بمب های صوتی و گاز اشک آور برای متفرق کردن متحصنان استفاده کرده اند.

از سوی دیگر، نظامیان اسرائیلی از ورود دانشجویان مدارس دینی به مسجد الاقصی ممانعت کرده اند. گزارش ها همچنین حاکی است نظامیان صهیونیست اقدام به تخریب و شکستن درهای تاریخی مصلای «الجامع القبلی» کرده و تمام درهای مسجد الاقصی را نیز بسته اند.

نظر شما