شناسهٔ خبر: 109941 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

۲۱۳ هزار میلیارد تومان، منابع بودجه عمومی در سال ۹۵

هدفمندی یارانه‌ها سال آینده ادامه پیدا می‌کند

محمدباقر نوبخت43 سخنگوی دولت با اشاره به اینکه منابع بودجه عمومی در سال ۹۵ در حد ۲۱۳ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده گفت: هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در نشست‌خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در پایان هفته گذشته بخشنامه بودجه سال ۹۵ از سوی رئیس‌جمهور به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

وی گفت: بودجه سال ۹۵ دارای دو بخش احکام و ارقام است و در بخش احکام کاملا متفاوت از بودجه‌های سنواتی سال قبل است، زیرا این بودجه بدون تبصره و به صورت لایحه به مجلس تقدیم می‌شود.

سخنگوی دولت افزود: منابع بودجه عمومی در سال ۹۵ در حد ۲۱۳ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده و حدود ۱۵ درصد نسبت به بودجه سال قبل رشد داشته است. بودجه سال ۹۵ در وقت مقرر و قانونی خود به مجلس تقدیم می‌شود.

نوبخت ادامه داد: پیش‌نویس لایحه قانون برنامه ششم توسعه از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در هفته گذشته به هیئت وزیران تقدیم شد و از فردا در جلسه هیئت دولت بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال گذشته، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با بودجه در نظر گرفته شده برای سال ۹۵ شاهد ۴.۱ درصد رشد اقتصادی در کشور باشیم.

سخنگوی دولت در ادامه تاکید کرد: هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

نوبخت درباره حادثه سقوط بالابر در مکه مکرمه خاطرنشان کرد: دولن حادثه مکه مکرمه را بررسی و پیگیری خواهد کرد. کشور عربستان سعودی باید مسئولیت‌پذیری بیشتری نسبت به حفظ جان حجاج بیت‌الله الحرام داشته باشد.

نظر شما