شناسهٔ خبر: 109779 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: وبگاههای شخصی نمایندگان

احمد امیرآبادی:

عملکرد مثبت وزارت بهداشت نتیجه تخصیص بودجه از سوی مجلس بود

احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده قم در حاشیه بازدید از سایت «نماینده» نماینده قم گفت: عملکرد مثبت وزارت بهداشت ارتباطی به مذاکرات و دولت قبل یا دولت فعلی نداشت بلکه نتیجه بودجه‌ای بود که مجلس در اختیار وزارت بهداشت قرار داد.

به گزارش «نماینده» احمد امیرآبادی جمعه شب در همایش حلقه‌های معرفت صالحین قرارگاه منتظران شهادت قم گفت: مقام معظم رهبری تاکیدشان بر این بود که برجام نباید موجب اختلاف و دودستگی در میان ملت شود چون این برنامه دشمن است.

وی ادامه داد: اوباما در دیدارهایی که با مسئولان رژیم صهیونیستی داشته گفته است من بمب ساعتی را در ایران منفجر می‌کنم؛ تعبیر ما از بمب ساعتی ایجاد دودستگی و اختلاف در میان ملت است.

نماینده مردم قم در مجلس، ایران را امن‌ترین کشور منطقه توصیف کرد و گفت: تنها کشوری که در منطقه امنیت کامل دارد ایران است و سایر کشورها یا ناامن هستند یا با صرف هزینه‌های گزاف و بودجه‌های بالا، امنیت نسبی را برای خودشان به وجود آورده‌اند.

وی تصریح کرد: ایران کمترین هزینه‌ها را به بودجه‌های دفاعی و امنیتی اختصاص می‌دهد و این امنیت به برکت وحدت و یکپارچگی دولت و ملت و اینکه رهبری با تدبیر و با تقوا کشور را مدیریت می‌کنند به وجود آمده است.

امیرآبادی با مقایسه وضعیت گذشته و حال کردستان عراق گفت: آمریکا با برنامه‌ریزی دقیق توانست اقلیم کردستان عراق را مستقل کرده و وضعیت فرهنگی آن جامعه را تغییر دهد.

وی یادآور شد: بسیاری از رزمندگان عراقی که در زمان جنگ تحمیلی در کنار ایران و علیه رژیم بعث می‌جنگیدند کردهای عراقی بودند اما همین افراد در زمان فعلی حاضر به جنگ با داعش نیستند چون به علت تغییر اوضاع فرهنگی جامعه و رواج مراکز فساد و فحشا در آنجا روحیه شجاعت گذشته را از دست داده‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مجلس، سال گذشته با افزایش یک درصدی مالیات، ۵ هزار میلیارد تومان در اختیار وزرات بهداشت قرارداد و در نتیجه وزیر بهداشت توانست وضعیت بهداشت و درمان را به این جا برساند.

وی افزود: عملکرد مثبت وزارت بهداشت ارتباطی به مذاکرات و دولت قبل یا دولت فعلی نداشت بلکه نتیجه بودجه‌ای بود که مجلس در اختیار وزارت بهداشت قرار داد.

امیرآبادی با ابراز نگرانی از روند خرج و مخارج این وزارتخانه تصریح کرد: با توجه به نوع مصرف بودجه در وزارت بهداشت ما نگران این هستیم که چگونه در سال‌های آینده می‌خواهند روندشان را ادامه دهند چون در سال آینده دیگر چنین بودجه‌ای در اختیارشان قرار نخواهد گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه مذکور برای تامین هزینه‌های بیماری‌های صعب العلاج بود گفت: بودجه‌هایی که در اختیار وزیر بهداشت قرار داده شد برای تسهیل هزینه‌های بیماری‌های صعب العلاج و بیماران نیازمند بود اما به عموم مردم تعمیم داده شد که البته اقدام خوبی بود اما در تامین هزینه‌های آتی دچار مشکل خواهند شد.

نظر شما