شناسهٔ خبر: 109592 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

قیمت آپارتمان های کوچک در تهران

مسکن43 درحالی ساخت آپارتمان‌های کوچک مورد توجه سازندگان قرار دارد که طر احی این خانه‌ها مطابق با نیاز ساکنان آن نیست اما سبک زندگی در این خانه‌ها به دلیل فضای کم، متفاوت است.

به گزارش «نماینده»، گرانی مسکن در سال‌های گذشته، بازارهای جدیدی را ایجاد کرده است که این بازارها مطابق با توان خانوارها برای خرید مسکن است؛ هرچند که هنوز هم بخش زیادی از متقاضیان بازار مسکن، توان خرید مسکن را ندارند.

یکی از این بازارها که در سال‌های گذشته رونق زیادی پیدا کرده است، ساخت آپارتمان‌های کوچک است به طوری که این آپارتمان‌ها از متراژهای بسیار پایین شروع شده و تا حدود ۴۰ متر می‌رسد.

البته در ابتدای ساخت این واحدها، دانشجویان و مجردها ساکن این آپارتمان‌ها می‌شدند اما امروزه علاوه بر این قشر، برخی خانوارهای دونفره و یا حتی سه نفره در این آپارتمان‌ها ساکن هستند، همچنین این گونه آپارتمان‌ها در مناطق مرکزی و جنوبی شهر تهران که متراژ زمین‌ها کوچک بود، طرفدار بیشتری داشت اما امروزه در سایر مناطق تهران هم می‌توان اینگونه آپارتمان‌ها را پیدا کرد.

در واقع مناطق شمالی و غرب شهر تهران که همیشه ساخت آپارتمان‌های لوکس با متراژهای بالا مورد توجه بود، ساخت خانه های کوچک هم رونق پیدا کرده است اما یکی از مشکلاتی که این واحدهای کوچک در کشور ما با آن مواجه هستند، این است که نحوه سکونت در این واحدها با سایر آپارتمان‌ها یکسان است و امکانات خاصی برای یک زندگی کوچک در آن دیده نشده است.

براین اساس، در سایر کشورها نوع چیدمان و طراحی این واحدها به گونه ای است که تمامی امکانات با حداقل فضا، وجود دارد و حتی طراحی‌ها به شیوه مدرنی انجام می‌شود تا برای ساکنان خانه، دلنشین و جذاب باشد اما در کشور ما تفاوتی میان یک سوئیت ۳۰ متری و یک آپارتمان ۲۰۰ متری نیست. براین اساس، طراحی تمامی آپارتمان‌ها یکسان است و فرقی میان آنها نیست، بنابراین نوع زندگی در واحدهای کوچک برای ساکنان آن بسیار دشوار است چرا که امکانات آنها برای چنین واحدهایی طراحی نشده است.

معمولا واحدهای کوچک با یک اتاق خواب و بدون اتاق خواب هستند که به اصطلاح سوئیت نامیده می شوند، بنابراین سوئیت از یک هال کوچک به اضافه آشپزخانه وسرویس بهداشتی تشکیل شده است که معمولا از ۱۶ متر تا ۴۰ متر ساخته می شود، همچنین سوئیت‌ها به دو شکل مبله و غیرمبله اجاره داده می شوند که به طور طبیعی آپارتمان‌های مبله طرفدار بیشتری دارد، زیرا مستاجر دیگر نیازی به اسباب کشی و یا خرید وسایل ندارد.

نرخ آپارتمان‌های کمتر از ۴۰ متر

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، آپارتمانی ۴۰ متری در اسکندری جنوبی، طبقه ۲ شمالی، فول امکانات متری ۴ میلیون تومان به فروش می رسد و در خ دماوند-نبییان ۳۳متری، فول یکساله و تکواحدی، ۱۲۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

همچنین در اندرزگو - سلیمی واحدی ۳۵ متری و نوساز با انباری و آسانسور ۲۶۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و در جیحون پایین تر از مرتضوی، آپارتمان ۳۸ متری و یکخوابه با عمر ۱۰ساله با پارکینگ، تکواحدی ۱۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در خیابان اسکندری بالاتر از کلهر واحدی ۳۷.۵ متری با ۶ متر پاسیو و عمر ۱۳ساله، طبقه اول ۱۷۰ میلیون تومان فروخته می‌شود و در ستارخان واحدی ۴۰ متری طبقه اول با پارکینگ و انباری با شرایط  ۱۷۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

براین اساس، در میدان رسالت واحدی ۳۱ متری و نوساز، طبقه ۴ با پارکینگ و انباری ۱۷۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و در گلبرگ غربی - کرمان آپارتمان ۳۴ متری طبقه سوم با عمر ۶ ساله و تکواحدی با انباری ۱۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در رودکی - هاشمی واحدی ۳۹ متری، بازسازی شده حدود ۱۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود و در خواجه نظام انارکی واحدی ۴۰ متری، تکواحدی و طبقه سوم ۱۲۰ میلیون قیمت‌گذاری شده است، همچنین در منطقه ۱۷، میدان ابوذر آپارتمان ۳۸.۵ متری و یکخوابه با پارکینگ متری ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

نظر شما