شناسهٔ خبر: 109560 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: جام جم

اولین و بزرگ ترین نمایشگاه آشنایی با مخاطرات چاقی و لاغری مفرط در ایران

چاق ترین خانواده دنیا اولین و بزرگ ترین نمایشگاه و کارگاه رایگان آموزش مخاطرات چاقی و لاغری، اواسط آبان ماه امسال در بوستان گفتگو برگزار می شود.

به گزارش «نماینده» به نقل از ستاد خبری نمایشگاه و کارگاه رایگان آموزش مخاطرات چاقی و لاغری، از آنجا که سبک زندگی و ترویج روش های زندگی اسلامی - ایرانی، طی سال های اخیر همواره مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری بوده لذا نمایشگاه و کارگاه آموزشی آشنایی با مخاطرات چاقی و لاغری مفرط آبان ماه به همت شرکت آوای یاس سپید در بوستان گفتگو برگزار می شود.

مرحوم آیت الله العظمی محمد تقی بهجت معتقد بودند که داشتن اعتدال در غذا خوردن و جلوگیری از افراط و تفریط باعث تندرستی می شود.

ایشان در این باره عنوان می کردند: «اعتدال در غذا برای سلامتی مزاج خیلی مفید است. اگر انسان همیشه به نان خوردن عادت داشته باشد، بهتر است گاهی برنج بخورد و اگر همیشه برنج می خورد، بهتر است گاهی نان و یا آش بخورد و تنوع در غذا داشته باشد.»

طبق تحقیق کارشناسان حوزه سلامت، عارضه چاقی و لاغری مفرط به خودی خود نمی تواند سلامتی افراد را تهدید کند اما دروازه ابتلا به بیماری های فشارخون، ناراحتی های قلبی و عروقی، دیابت، افزایش چربی خون، سایش مفاصل و بروز سکته های مغزی، سوء تغذیه و مشکلات گوارشی به شمار می رود و همین امر سلامتی افراد را با خطر مواجه می کنند.

لازم به ذکر است که این نمایشگاه در 3 سالن برپا می شود و کارگاه های آموزشی با حضور کارشناسان مجرب، دایر خواهد شد و شهروندان می توانند از خدماتی که در زمینه تغذیه سالم، آشنایی با عوارض چاقی و لاغری، راه های مقابله با آنها و انجام تست فشار و قندخون ارائه می شود، رایگان استفاده کنند.

وزارت بهداشت، معاونت غذا و دارو، سازمان نظام پزشکی کشور، شورای سیاست گذاری سازمان صدا و سیما، متولیان سلامت شهروندی در شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری پایتخت، انجمن خیرین سلامت، مسئولان دانشگاه های شهید بهشتی و علوم پزشکی، در برپایی این نمایشگاه مشارکت دارند.

نظر شما