شناسهٔ خبر: 109546 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق

وضعیت تولید خودرو در پنج ماه گذشته+ جزئیات

خودروهای لوکس طی ۵ ماهه منتهی به مرداد ماه سال جاری تولید انواع خودرو توسط خودرو سازان داخلی کشور به مرز ۴۴۰ هزار و ۵۷۱ دستگاه رسید که در مقایسه با ۵ماهه نخست سال گذشته رشد ۸.۷ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش «نماینده» در این مدت ؛خودروهای سواری نیز به تعداد ۴۰۵هزارو ۶۸۹دستگاه تولید شد که نسبت به ۵ماهه نخست پارسال حکایت از رشد ۱۷.۵ درصدی دارد.
براساس این گزارش ؛ طی ۵ماهه نخست امسال؛ به تعداد ۲۹ هزار و ۵۹۶ دستگاه وانت؛ ۴ هزار و ۸۰۱ دستگاه کامیون ؛ ۲۷۱ دستگاه اتوبوس و به تعداد ۲۱۴ دستگاه مینی بوس در کشور تولید شده است.
در ادامه این گزارش در خصوص تولید عمده خودروهای سواری طی ۵ماهه ابتدایی امسال آورده شده است : «انواع پراید »  به تعداد ۸۹ هزار و ۳۳۴ دستگاه ؛ « پژو پارس » به تعداد ۶۳ هزار و ۲۲۹ دستگاه ؛ « پژو ۴۰۵ » به تعداد ۵۰ هزار و ۹۰ دستگاه ؛« پژو ۲۰۶ » به تعداد ۴۷ هزار و ۹۲۲ دستگاه « سمند » به تعداد ۳۷هزار و ۲۴۵ دستگاه و «  تیباx۲۰۰ » به تعداد ۳۵ هزار و ۷۹ دستگاه تولید داشته است.
همچنین در این مدت ؛‌«لیفان و جک »‌به تعداد ۲۲ هزار و ۵۰۸ دستگاه ؛«‌نسیم و صبا » به تعداد ۱۷ هزار و ۲۲۹ دستگاه ؛« MVM» به تعداد ۱۴ هزار و ۴۲۲ دستگاه ؛ « دنا » به تعداد ۹هزار و ۹۵۶ دستگاه ؛ « رانا » به تعداد ۸ هزار و ۲۵۸ دستگاه ؛«‌محصولات رنو» به تعداد ۸ هزار و ۳۶۵ دستگاه ؛« تندر ۹۰ » به تعداد ۹ هزار و ۳۴۵ دستگاه ؛« پارس تندر » به تعداد ۵ هزار و ۹۸۶ دستگاه ؛« سراتو » به تعداد ۳هزار و ۲۶۱ دستگاه ؛‌ « تیبا x۲۰۰دو گانه سوز » به تعداد یک هزار و ۹۶۲ دستگاه ؛ « برلیانس » به تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه ؛« تیبا x۱۰۰ » به تعداد ۸۷۶ دستگاه و «‌سوزوکی » به تعداد ۷۱۵ دستگاه  تولید شده است.
گفتنی است : در مردادماه سال جاری به تعداد ۸۴ هزار و ۱۶۱ دستگاه انواع خودرو همچنین ۷۶ هزار و ۶۳۴ دستگاه خودروی سواری تولید شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما