شناسهٔ خبر: 109526 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز

محصول چینی جدید ایران خودرو آمد/عکس

123 در شرایطی که مشتریان ایرانی چشم انتظار حضور خودروسازان بزرگ دنیا در کشور هستند، تب تولید محصولات چینی در جاده مخصوص بالا گرفته و ایران خودرو و سایپا در حال رو کردن خودروهای چشم بادامی خود هستند.

به گزارش «نماینده» بر این اساس و طبق آمار وزارت صنعت،معدن و تجارت، ایران خودرویی ها که همین چندی پیش از شاسی بلند چینی خود رونمایی کردند، بی سر و صدا یک چینی دیگر را نیز به تولید رسانده اند تا از رقیب شان (سایپا) عقب نمانند. آن طور که آمار می گوید، ایران خودرو ۱۵ دستگاه محصول سواری دانگ فنگ را تا پایان مرداد ماه به تولید رسانده تا پس از هایما (شاسی بلندی که در نمایشگاه امسال مشهد رونمایی شد) دومین محصول چینی اش را نیز رو کرده باشد.

هرچند ایران خودرویی ها رسما نام محصول چینی جدید خود را اعلام نکرده اند، اما به گفته منابع آگاه، محصول جدید، اچ سی کراس نام دارد. ظاهرا موتور این خودرو همان تی یو ۵ معروف (موتور فعلی پژو ۲۰۶) است و از گیربکسی ژاپنی بهره می برد.

دانگ فنگ پیش تر به واسطه عرضه کامیون و حواشی زیادی که در این ماجرا رخ داد، طعم بازار ایران را چشیده و حالا می خواهد شانس خود را در بخش محصولات سواری نیز بیازماید. این شرکت جزو چهار خودروساز بزرگ چین به شمار می رود و هم اکنون بخشی از سهام پژوی فرانسه را در اختیار دارد و از همین رو برخی کارشناسان،آمدنش به ایران خودرو را به نوعی به پژو ربط می دهند.

123

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۶-۲۴ ۱۲:۲۰ 0 0

    این را هم نمی خریم.
                                

نظر شما