شناسهٔ خبر: 109458 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شمخانی:

نگاه جناحی به برجام آفتی بر ضد انسجام ملی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی: گفت: اصولاً نگاه جناحی به برجام به هر شکلی که بخواهد به عنوان ابزاری در جناح خاصی قرار بگیرد و چه بخواهد به حذف جناح رقیب ختم شود به طور قطع آفتی بر ضد انسجام ملی است.

به گزارش «نماینده»، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز در حاشیه مراسم ختم برادر وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جلوگیری از نفوذ در شرایط پذیرش توافق را چگونه می‌بینید؟ گفت: نفوذ در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی موضوعی است که قبل از برجام همه تلاش توسط غربی‌ها دنبال می‌شد.

وی ادامه داد: به نظرم حوزه نفوذ در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی و مقابله با آن طرق سلبی و ایجابی دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: به طور حتم واکسینه کردن جامعه در ابعاد فرهنگی و اتکا به خود در ابعاد اقتصادی و توجه به اقتصاد مقاومتی و تأکید بر حفظ استقلال در حوزه سیاسی نقاط ایجابی فراوانی را دارد.

شمخانی ادامه داد: همه اقشار ملت در این ۳۷ سال حساس بودند و حاکمیت نیز به دنبال آن بوده که با حساسیت قدرت‌های ایجابی را حفظ کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم بعد از برجام هم ناکامی شامل کسانی شود که به دنبال نفوذ هستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جمهوری‌خواهان گفته‌اند تحریم‌های جدیدی را بعد از برجام برای ایران در نظر دارند. نظر شما چیست؟ گفت: جمهوری‌خواهان بعد از شکست خوردن در سنا به شکل طبیعی و با توجه به اینکه صهیونیست‌ها لابی قوی دارند، در تلاشند این امر محقق شود. جمهوری اسلامی ایران هر نوع تحریمی که منجر به بازیابی فشار علیه ما شود را به طور طبیعی پاسخ می‌دهد.

شمخانی با اشاره به عدم نگاه جناحی به بررسی برجام، گفت: اصولاً نگاه جناحی به برجام به هر شکلی که بخواهد به عنوان ابزاری در جناح خاصی قرار بگیرد و چه بخواهد به حذف جناح رقیب ختم شود به طور قطع آفتی بر ضد انسجام ملی است.

 

نظر شما