شناسهٔ خبر: 109442 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ریاست جمهوری

پیگیری نهاوندیان از آخرین وضعیت حجاج ایرانی

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در جریان آخرین وضعیت سلامت و رسیدگی به مجروحان ایرانی حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام قرار گرفت.

به گزارش «نماینده»، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت، در جریان آخرین وضعیت سلامت و رسیدگی به مجروحان ایرانی حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام و روند برنامه‌های مربوط به حجاج کشورمان قرار گرفت.

محمد نهاوندیان صبح شنبه در تماس تلفنی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، آخرین وضعیت مجروحان ایرانی و چگونگی اقدامات صورت گرفته برای بهبود آنان را جویا شد و بر لزوم تلاش بی‌وقفه و رسیدگی مستمر مسئولان مستقر در سرزمین وحی برای درمان و سلامت کامل زائران ایرانی بیت‌الله الحرام تاکید کرد.

رئیس سازمان حج و زیارت در این تماس تلفنی گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی مسئولان ذیربط برای رسیدگی فوری به زائران ایرانی مجروح شده در این حادثه ارائه کرد.

به گفته اوحدی، در این حادثه حدود ۱۵۰ نفر کشته و بیش از ۲۵۰ نفر مصدوم شده‌اند که از این میان متاسفانه ۱ نفر از هموطنان‌مان جان خود را از دست داده و تاکنون ۳۲ مصدوم ایرانی شناسایی شده‌اند.

وی گفت: ۲۵ نفر از مجروحان ایرانی به صورت سرپایی مداوا شده، ۲ نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته‌ و ۵ نفر نیز بستری هستند و رسیدگی پزشکی به آنها ادامه دارد.

نظر شما