شناسهٔ خبر: 109370 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

جنگ "اسراییل و حزب الله" در پیش است

حزب الله روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت که مراحل آمادگی ارتش صهیونیستی و نیروهای مقاومت لبنان را رصد می کند، تاکید کرد که جنگ بین اسراییل و حزب الله حتمی و در پیش است.

به گزارش«نماینده»، جنگ به تعویق افتاده اسراییل و مقاومت لبنان، اسراییل را وادار کرده تا برنامه هایی دفاعی و هجومی برای هرگونه تهدیدی اتخاذ کند به ویژه اینکه احتمال آزادسازی مناطقی در الجلیل فلسطین اشغال شده به رغم مشغول بودن حزب الله در جنگ علیه تروریست های تکفیری در سوریه وجود دارد.

براساس این گزارش، اسراییل بعداز رصد و بررسی تحولات در سوریه و لبنان به این نتیجه رسیده است که حزب الله همواره برای هرگونه رویارویی و مقابله با تجاوزهای آن آماده و ثابت قدم است و رویارویی با گروه های تروریستی تکفیری در سوریه خللی در آمادگی آن ایجاد نکرده است.
بازتاب این نتیجه گیری و اعتراف اسراییل ، این است که اسراییل در سوریه و لبنان فقط مرتکب برخی اقدامات محدود می شود.

اکنون این سئوال مطرح است که سناریوی جنگ سوم لبنان نزد فرماندهان ، کارشناسان و گزارشگران اسراییلی چیست به ویژه اینکه آنها باور دارند هرگونه تجاوز اسراییل به سرعت به یک رویارویی همه جانبه با حزب الله و واکنش های شدید مقاومت منجر می شود.

این گونه محاسبات در محافل سیاسی و رسانه ای اسراییل کاملا آشکار است و ریشه آن در قدرت بازدارندگی حزب الله نهفته است.

تصمیم سازان و تصمیم گیران رژیم صهیونیستی هم به خوبی می دانند که مشغول بودن حزب الله در جنگ سوریه ، دلیلی نیست که مقاومت پاسخی مناسب به هرگونه تجاوز اسراییل نمی دهد به ویژه اینکه فرماندهان حزب الله باور دارند با وجود شرایط سخت منطقه ای نباید لحظه ای از رویارویی با تجاوز اسراییل غافل بمانند.

رون بن یشای گزارشگر نظامی اسراییل در پایگاه روزنامه یدیعوت آحرونوت و در بخش اول گزارش های خود در این زمینه نوشت: مردان حزب الله که برای جنگ به سوریه نرفته و در جنوب لبنان باقی مانده اند، اطلاعاتی را از وضعیت ارتش اسراییل کسب کرده و به اطمینان بالایی رسیده اند.

وی افزود: نیروهای حزب الله با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات پیشرفته که ایران در اختیار آنها قرار داده است، قادر هستند مانع نفوذ ارتش اسراییل به داخل خاک لبنان شوند و همزمان خود را برای وارد کردن ضربات غافلگیرکننده در جنگ آینده با اسراییل که ممکن است فردا شروع شود، آماده می کنند.

این گزارشگر صهیونیست نوشت: ریشه این تصمیم حزب الله ، تغییر راهبردی در قبال اسراییل است که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و نیروی قدس حدود یک سال قبل آن را اتخاذ کردند.

بن یشای افزود: ارتش اسراییل وارد کردن ضربه های موضعی را با هدف مقابله با روند تقویت و بزرگ شدن قدرت حزب الله تحت عنوان « ارتش و نبرد بین جنگ ها» شروع کرده به ویژه اینکه اسراییل ، سوریه و لبنان را یک جبهه واحد علیه خود می داند.

وی برای اثبات این ادعای خود اضافه کرد: حزب الله به تجاوز اسراییل در قنیطره که به شهادت تعدادی از نیروهای آن و یک نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر شد، پاسخ داد.

این گزارشگر صهیونیست با بیان اینکه « حزب الله و ارتش اسراییل تلاش می کنند تا حد ممکن درگیری ها به جنگ گسترده تبدیل نشود»، نوشت: افیف کوخافی فرمانده منطقه شمال فلسطین اشغالی بعداز تجاوز به قنیطره بعداز کسب اطلاعات از احتمال حمله انتقام جویانه حزب الله آماده می شد تا اگر لازم شد دست به یک ضد حمله علیه لبنان بزند..

حزب الله با شلیک موشک به گشتی ارتش صهیونیستی در منطقه الغجر که در حال رفتن به کشتزارهای اشغالی شبعا بود و به هلاکت دو نظامی صهیونیست منجر شد، به تجاوز دشمن صهیونیستی پاسخ داد.

بن یشای با بیان اینکه« تعداد کمی از اسراییلی ها می دانند که اخیرا نزدیک بود جنگ سوم علیه لبنان شروع شود»، اعتراف کرد که اگر جنگ بین حزب الله و اسراییل شروع شود، جبهه داخلی اسراییل هر روز با حدود ۱۲۰۰ موشک مورد حمله قرار خواهد گرفت که نتیجه آن ویرانی گسترده و کشته و زخمی شدن شمار زیادی اسراییلی است.

وی خاطرنشان کرد: مشکل دیگری که اسراییل در صورت شروع جنگ با آن مواجه خواهد شد، نفود نیروهای ویژه حزب الله به داخل فلسطین اشغالی و شهرک ها است و در نتیجه ارتش اسراییل مجبور می شود حمله زمینی به داخل لبنان را شروع کند تا به موفقیتی دست یابد که از سال ۱۹۴۸ تاکنون در تحقق آن ناکام بوده است.

این گزارشگر صهیونیست با یادآوری اظهارات سیدحسن نصرالله در سال ۲۰۱۱ برای سیطره بر الجلیل و تکرار آشکار آن، تاکید کرد: شهرک های نزدیک مرزهای با لبنان به طور گسترده در تیررس موشک ها و خمپاره های نیروهای حزب الله قرار دارند.

بن یشای نوشت: اسراییل برای جلوگیری از نفوذ حزب الله و مقابله با حملات موشکی آن به زودی رزمایش های بزرگی را با هدف تمرین نفوذ سریع به داخل خاک لبنان شروع می کند.
وی افزود: در این رزمایش ها هجوم سریع به هزاران هدف در خاک لبنان در چند روز و تخلیه فوری شهرک ها در شمال فلسطین اشغالی تمرین خواهد شد.

این گزارشگر صهیونیست به نقل از یک فرمانده ارتش صهیونیستی تاکید کرد: طبیعت و توپوگرافی لبنان حزب الله را از ایجاد تونل ها بی نیاز کرده است اما با این حال نمی دانیم آیا حزب الله برای ورود به داخل فلسطین اشغالی تونل هایی را ایجاد کرده است و یا نه؟

نظر شما