شناسهٔ خبر: 109302 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اعتقاد صهیونیست‌ها به حکومتشان از بین رفته است

مجتبی رحماندوست/1* رئیس فراکسیون فلسطین و مقاومت مجلس، با بیان اینکه ضربات ناشی از جنگهای ۳۳ روزه و ۲۲ روزه هنوز در جامعه صهیونیستی حاکم است، گفت: با این ضربات، ریشه اعتقادی صهیونیستها به حکومتشان از بین رفته است.

به گزارش «نماینده» مجتبی رحماندوست با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر نابودی رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده اظهار داشت: تشکیل رژیم صهیونیستی براساس یک حرکت غصبی و خلاف مسیر آب بوده و طبیعی است که چنین حرکت هایی ادامه‌دار نیست.

وی افزود: ممکن است آنها تا مقطعی بتوانند خلاف جهت آب شنا کنند اما اگر جریان آب بیشتر و قوی تر شود، دیگر نمی توانند خلاف مسیر آب شنا کنند و آب آنها را می‌برد.

نماینده مردم تهران در مجلس به انزوای رژیم صهیونیستی در یک دهه اخیر اشاره کرد و در توضیح شواهد این انزوا گفت: اروپایی ها و آمریکایی ها هر زمانی که می‌خواهند ارتباطی با کشورهای دیگر برقرار کنند یا قراردادی ببندند، به صورت اعلام شده یا نشده تامین منافع صهیونیست ها را به عنوان یکی از شروط مدنظر خود می آورند، یعنی رسما چنین شرطی می گذارند تا دیگران مجبور شوند با آنها تعامل کنند.

رحماندوست ادامه داد: از سوی دیگر، در جریان مذاکرات هسته ای خودمان نیز، در مقاطعی شاهد شرط‌گذاری آمریکایی ها برای به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی بودیم که همه اینها نشان می دهد که این رژیم در شرایط انزوا به سر می‌برد که حامیان آن از هر فرصتی برای به رسمیت شناخته شدن آن توسط کشورهای دیگر استفاده می‌کنند و در این میان دولت هایی از سر ترس و ضعف، چنین شروطی را می پذیرند.

وی به شکل‌گیری جبهه مقاومت در میان ملت‌ها علیه پدیده صهیونیسم در سال های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر شاهدیم که در کشورهایی مانند یمن و بحرین و عراق و سوریه و نیز کشورهای دیگری که تاکنون ممکن بود به نحوی در محدوده حمایت از بلوک غرب شناخته شوند، به تدریج مقاومت مردمی علیه استکبار و صهیونیسم شروع شده و حکومت های برخی از این کشورها نیز از ترس مردم هم که شده موقتا با مبانی مقاومت اسلامی موافقت می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به ریشه پدیده مقاومت و شکل‌گیری آن در جمهوری اسلامی تصریح کرد: اخیرا وزیر فراری حکومت متلاشی شده یمن گفته بود که علت درخواست ما از عربستان سعودی برای حمله به یمن، پاسخ به زیاده‌خواهی های جمهوری اسلامی در عراق و سوریه بوده است؛ هرچند ربط این مسئله معلوم نیست، اما نکته اصلی حرف وی این است که آنها زخم‌خورده فرهنگ مقاومت هستند.

صهیونیست‌ها از رویای «از نیل تا فرات» به «دیوار حائل» رسیده اند

رحماندوست در ادامه با نگاهی به شرایط داخلی رژیم صهیونیستی که زمینه فروپاشی آن را بیش از گذشته فراهم کرده است، اظهار داشت: در داخل جامعه صهیونیستی ظلم مضاعف و شکاف طبقاتی بیش از گذشته دیده می شود؛ عده ای یهودی از کشورهای اروپایی و آمریکایی به فلسطین اشغالی کوچ کرده اند که میان آنها و یهودیان فالاشه اتیوپیایی که از افریقا به فلسطین آمده اند، شکاف و تضاد منافع وجود دارد.

وی افزود: تصور خیلی از اینها این بوده که است که با رفتن به سمت فلسطین اشغالی به بهشت موعود و سرزمین موعودی که شنیده اند دست پیدا می کنند، اما در عمل چیز دیگری دیده اند؛ از سوی دیگر یهودیان ضدصهیونیسم هم که پیشتاز حرکت های ضدصهیونیستی در قلب اروپا هستند، بر ساکنان سرزمین های اشغالی تاثیرات منفی گذاشته اند.

رئیس فراکسیون فلسطین و مقاومت مجلس، با بیان اینکه آثار جنگ های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۸ روزه و ۵۱ روزه هنوز در جامعه صهیونیستی حاکم است، خاطرنشان کرد: آنها از خودشان تصور قدرت بزرگ جهانی داشتند، اما با این ضربات به تدریج ریشه اعتقادی و ایده‌آل‌گرای آنها نسبت به رژیم خودشان از بین رفته و ناامید شده اند.

رحماندوست اضافه کرد: آنها امروز می‌بینند که به جای رویای «از نیل تا فرات»، به پدیده «دیوار حائل» رسیده اند و نه تنها غزه را رها کرده اند که امروز مسلح شدن کرانه باختری باعث نگرانی مداوم آنها شده است.

نظر شما