شناسهٔ خبر: 109301 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز/ این پرونده به شکل غیرقضایی حل و فصل می‌شود

پدیده حجت الاسلام و المسلمین مظفری از حل و فصل غیرقضایی پرونده «پدیده شاندیز» خبر داد و گفت: «ستاد تدبیر» در استانداری خراسان رضوی برای بررسی وضعیت این پرونده مستقر شده است که مصوباتی را برای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ارسال کرده و منتظر تصویب این مصوبات از سوی این شورا هستیم.

به گزارش «نماینده»، «حجت الاسلام و المسلمین علی مظفری» رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در خصوص آخرین وضعیت پرونده پدیده شاندیز گفت: ستاد تدبیر مستقر در استانداری خراسان رضوی مصوباتی را در خصوص این پرونده مورد بررسی قرار داده است که احتیاج به تایید شورای عالی امنیت ملی دارد.
وی با بیان اینکه این مصوبات به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ارسال شده است، افزود: هنوز این مصوبات به ستاد ارجاع نشده است و منتظر هستیم به تایید برسد.
رییس کل دادگستری استان خراسان رضوی از حل و فصل غیرقضایی این پرونده خبر داد و تصریح کرد: تدبیر شده است تا به شکل غیر قضایی پرونده حل و فصل شود و ماهیت مصوبات این ستاد نیز بر حل غیرقضایی پرونده پدیده شاندیز تاکید دارد و در غیر این صورت با رویه قضایی حل می شود.  

گفتنی است شب گذشته غلامعلی صادقی دادستان مشهد نیز در خصوص این پرونده گفت: براساس تصمیم جمعی ستاد استان و کشور، مدیران شرکت پدیده شاندیز با فروش اموالی که منع قانونی ندارد می‌توانند علاوه بر پرداخت بدهی‌های خود، نقدینگی مورد نیاز برای ادامه فعالیت پروژه را فراهم کند.

وی گفت: با تصمیماتی که در ستاد مرکزی کشور و ستاد استان گرفته شده است مقرر شد برای پدیده با ارفاق در نظر گرفته شده مجوز ساخت و ساز صادر شود.

صادقی درباره واگذاری پدیده به سرمایه گذاران دیگر هم اظهار داشت: این مجموعه به علت مشکلات قانونی و مشخص نبودن تکلیف آن قابل واگذاری به غیر نیست اما اگر مشکلات قانونی آن رفع شود واگذاری آن منعی ندارد.

نظر شما