شناسهٔ خبر: 109284 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تمکین دانشگاه اصفهان از مصوبات کمیسیون‌های اصل ۹۰ و آموزش مجلس درباره بورسیه‌ها+سند

سند دانشگاه اصفهان به رغم اینکه دانشگاه اصفهان چندی قبل پروفایل دانشجویان بورسیه را مسدود کرده بود اما بالاخره از مصوبات کمیسیون‌های اصل ۹۰ و آموزش مجلس تمکین کرده و پروفایل این دانشجویان را باز کرد.

به گزارش «نماینده»، پس از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره ظلم به دانشجویان بورسیه، جلسه مشترکی بین کمیسیون‌های اصل نود و آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با دعوت از دیوان محاسبات کشور برگزار شد، طی صورتجلسه این نشست تخلف و فرافکنی وزارت علوم در تعیین تکلیف موضوع بورسیه‌ها تصریح‌ و اکثریت قریب به‌اتفاق اعضای جلسه خواستار معرفی مسئولین متخلف ذی‌ربط به قوه قضائیه شدند.

همچنین به دلیل اینکه دانشجویان بورسیه از سوی شورای مرکزی بورس وقت واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند و از این طریق حقوق مکتسبه‌ای برای آنان ایجادشده است، اعضای جلسه هرگونه ورود، ابطال یا تعلیق تحصیل و بورسیه سایر دانشجویانی که به تأیید شورای مرکزی بورس رسیده است را فاقد وجاهت قانونی دانستند.

چندی قبل در اقدامی حیرت انگیز دانشگاه اصفهان پروفایل آموزشی تعدادی از دانشجویان را بسته و از آنها درخواست پرداخت ۵۰ میلیون تومان کرده بود و این در حالی است که از سوی شورای مرکزی بورس وقت واجد شرایط تشخیص داده شده‌ بودند.

دانشگاه اصفهان در روز دوشنبه ۱۵ شهریور با تمکین از مصوبات کمیسیون‌های اصل ۹۰ و آموزش مجلس پروفایل آموزشی این دانشجویان را باز کرد.

نظر شما