شناسهٔ خبر: 109215 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مانور خودکشی در نهاوند

مسئول اورژانس اجتماعی شهرستان نهاوند گفت: همزمان با ۱۹ شهریور به مناسبت روز جهانی پیشگیری از خودکشی، اورژانس اجتماعی شهرستان نهاوند نسبت به برگزاری مانور مرتبط با پدیده ناهنجار "خودکشی" اقدام کرد.

به گزارش «نماینده»،  اکرم حبیب‌وند اظهار کرد: لازم است با همکاری دستگاه‌های مرتبط با برنامه‌ریزی مدرن و منسجم برای کنترل و جلوگیری از بروز این پدیده نابه هنجار اجتماعی تلاش شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌هایی که با هدف معطوف کردن توجه اقشار مختلف جامعه به این آسیب در نهاوند انجام می‌شود، برگزاری مانور است. این مانور با توزیع بروشور مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و پیامدهای منفی آن برای جامعه در سطح شهر انجام شد.

 

حبیب وند با اشاره به راهکار و پیشگیری از خودکشی و کاهش دادن آمار خودکشی در جامعه افزود: اگر آموزش مهارت‌هایی نظیر نه گفتن و مهارت حل مساله به دانش‌آموزان داده شود و شخصیت کودک و نوجوان با آموزش این مهارت‌ها شکل گیرد، بی‌شک آمار خودکشی در جامعه به حداقل خواهد رسید.

 

وی بیان کرد : یکی از برنامه‌های اورژانس اجتماعی نهاوند، آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس است که این برنامه از مدارسی که بیشتر در معرض آسیب هستند، آغاز شده و در نهایت این آموزش در تمام مدارس انجام خواهد شد.

نظر شما